سکتور زراعت و مالداری را به ولسوالی‌های دور دست توسعه می‌دهیم

کابل- ایرنا- معاون والی ولایت ننگرهار در جریان راه‌اندازی نمایشگاه میوه‌های تازه تابستانی در این ولایت گفت که سکتور زراعت و مالداری را به ولسوالی‌های دور دست نیز توسعه می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ وزارت زراعت، آبیاری و مالداری دولت سرپرست افغانستان، امروز سه شنبه 5 سرطان، با نشر خبرنامه‌ای در صفحه رسمی خود، از راه‌اندازی نمایشگاه یک‌روزه میوه‌های تازه فصل تابستان در مرکز ولایت ننگرهار خبر داد.

مولوی سعید احمد بنوری، معاون والی ننگرهار هدف از برپایی این نمایشگاه را اطلاع رسانی به شهروندان از انواع میوه‌ها و همچنین ارسال پیام تشویقی به مردم برای ایجاد باغ‌ها در مناطق‌شان عنوان کرد.

نوری همچنین گفت: ما با ادارات مربوطه در تلاش هستیم تا سکتور زراعت، باغداری و مالداری را در ولسوالی‌ها دور دست توسعه دهیم و از این طریق خود را به خودکفایی نزدیک کنیم و پس از این به دهقانان و مالداران این ولایت توجه ویژه خواهد شد.

مسئولان محلی این ولایت حین افتتاح نمایشگاه گفتند که با در نظرداشت آب‌و هوایی گرم و مناسب ولایت ننگرهار قرار است در آینده، انواع باغهای خرما نیز در این ولایت ایجاد شود.

آنها همچنین گفتند که در نمایشگاه میوه تازه ولایت ننگرهار انواع میوه‌های تازه، از جمله شش نوع کیله، دو نوع انگور و یک نوع انجیر به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش ایرنا؛ ولایت ننگرهار با آب و هوای گرم، مرطوب و معتدل، ظرفیت برداشت انواع محصولات زراعتی و میوه‌جات را دارا می‌باشد.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .