رژیم صهیونیستی حمایت‌های دولت سرپرست افغانستان از فلسطین را تلافی کرد

کابل-ایرنا- نماینده رژیم صهیونیستی در نشست پنجاه‌وششم شورای حقوق بشر سازمان ملل، علیه دولت سرپرست افغانستان به ایراد سخن پرداخت و حمایت کابل از مقاومت فلسطین را تلافی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ مواضع ضد صهیونیستی دولت سرپرست افغانستان طی چند سال اخیر، به ویژه بعد از حملات وحشیانه سربازان رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه بارها تکرار شده است.

در آخرین این واکنش‌ها، در پیام تبریکی عید قربان هبت‌الله آخوندزاده رهبر امارت اسلامی آمده بود: «حملات و مظالم صهیونیست‌های اسرائیلی در غزۀ و سایر مناطق فلسطین بالای زنان، کودکان و مسلمانان مظلوم را یک‌بار دیگر به شدیدترین الفاظ محکوم می‌کنیم و از سایر ممالک می‌خواهیم که به خاطر جلوگیری از این جنایت بزرگ و مظالم وحشیانه مکلفیت‌های خویش را به گونه درست ادا نمایند».

چندی قبل نیز، خبرگزاری «باختر»، ارگان رسمی دولت سرپرست طی مقاله‌ای خواهان پرداخت غرامت از سوی رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین شده و نوشته بود: «پس از تصویب آتش‌بس، باید هر چه سریعتر آتش بس برقرار شود، نیروهای اسرائیلی از غزه عقب نشینی کنند و اسرائیلی‌ها مجبور به پرداخت غرامت به ساکنان غزه و خانواده‌های قربانیان شوند».

وزارت خارجه دولت سرپرست در مهر سال گذشته با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به مردم بی‌دفاع غزه، گفته بود: «حمله‌های اسرائیل، قطع آب و منع ورود مواد خوراکی و دارو به غزه، وحشت بزرگ انسانی‌ست».

در آن بیانیه از جامعه جهانی به‌ ویژه کشورهای اسلامی و سازمان همکاری اسلامی خواسته شده بود تا هرچه زودتر به «قضیه فلسطین رسیدگی و جلو حمله‌های وحشیانه اسراییل به غزه» گرفته شود.

در واکنش به حمایت از مقاومت فلسطین و بیانیه‌های متعدد وزارت خارجه دولت سرپرست و مقامات آن علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی و جنایت علیه مردم مظلوم فلسطین، تل‌آویو سرانجام رو به اقدام تلافی‌جویانه آورد.

نماینده این رژیم در نشست پنجاه‌وششم شورای حقوق بشر سازمان ملل که چند روز قبل برگزار شد، طی نطقی دولت سرپرست افغانستان را آماج حملات خود قرار داد و در بخشی از سخنان خود گفت: «... از زمانی که طالبان افغانستان را به تصرف خود درآوردند، اهداف شرورانه‌ای را با هدف تخریب بنیاد مدنی اساسیِ نسل جاری و آینده افغانستان اجرا کرده‌‎اند. نیت رژیم روشن است، تحکیم آپارتاید جنسیتی که در آن زنان هیچ حقی ندارند و از صحنه عمومی حذف می‌شوند».

وی در ادامه سخنان خود افزود: «در این شرایط غم‌انگیز، جامعه بین‌المللی باید عمل کند، در غیر این صورت سکوت به معنای همدستی است. ما به زنان و دختران افغانستان و زنان و دختران در همه جا مدیونیم که دراین‌باره اقدام کنیم».

نماینده رژیم جعلی اسرائیل در حالی مدعی دفاع از حقوق زنان و دختران افغان شده است که روزانه با انواع سلاح‌های متعارف و غیرمتعارف جان ده‌ها زن و کودک فلسطینی را در سرزمین مادری‌شان می‌گیرد و هیچ ابایی نیز از آن ندارد و به هیچ هشداری نیز وقعی نمی‌نهد. در واقع سخنان رژیم صهیونیستی در حد عقده‌گشایی و تلافی مواضع ضد صهیونیستی دولت و مقامات سرپرست افغانستان ارزیابی می‌شود که از تریبون شورای حقوق بشر صدای اعتراض خود را به مقامات کابل رسانده‌اند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .