AP ۱۴۰۳ چنگاښ ۲ ۱۶:۳۰
Journalist ID: 5624
News ID: 85516542
T T
۰ Persons

Tags

کوبا به شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی می‌پیوندد

کابل- ایرنا- کوبا اعلام کرد که تصمیم دارد در راستای تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به نسل‌کشی علیه مردم فلسطین به شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در محکمه لاهه بپیوندد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا؛ وزارت خارجه کوبا بامداد امروز شنبه 2 سرطان در بیانیه‌ای اعلام کرد دولت جمهوری کوبا در راستای تعهد پایدار و قاطع خود برای حمایت و کمک هر چه بیشتر به تلاش‌های مشروع بین‌المللی برای پایان دادن به نسل‌کشی علیه مردم فلسطین تصمیم گرفته است که به پرونده شکایت افریقای جنوبی از اسرائیل در محکمه بین‌المللی بپیوندند.

وزارت خارجه کوبا افزود: هاوانا با استناد به ماده 63 منشور این دیوان و با توجه به تعهدات خود در کنوانسیون منع و مجازات نسل‌کشی از حق خود به عنوان کشور ثالث برای ورود به این پرونده استفاده می‌کند.

هاوانا تصریح کرده است که اسرائیل به عنوان اشغالگر، در مصونیت کامل و تحت حمایت و با همدستی دولت امریکا، تعهدات خود بر اساس چهارمین کنوانسیون ژنو را نادیده می‌گیرد. 

دولت کوبا تاکید کرد که در دنیای امروز نسل‌کشی، آپارتاید، جابجایی اجباری و مجازات جمعی جایی ندارد و جامعه جهانی نیز آن را تحمل نمی‌کند.

به گزارش ایرنا، بیش از این افریقای جنوبی شکایتی علیه رژیم صهیونیستی به دلیل نقض کنوانسیون نسل‌کشی به دیوان بین‌المللی دادگستری ارائه کرده‌ بود. حکم اولیه محکمه لاهه درباره شکایت افریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی جمعه ششم ماه دلو صادر شد؛ این حکم، رژیم صهیونیستی را ملزم می‌کند اقداماتی را در راستای ممانعت از نسل‌کشی در غزه انجام دهد.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .