AP ۱۴۰۳ چنگاښ ۱ ۰:۵۰
Journalist ID: 5624
News ID: 85515264
T T
۰ Persons

Tags

مخبر: هیچ کشوری نمی تواند مواضع ایران را در منطقه نادیده بگیرد

کابل- ایرنا- سرپرست ریاست جمهوری ایران گفت: امروز در منطقه کسی نمی‌تواند تصمیمی بگیرد و مواضع جمهوری اسلامی ایران را در آن لحاظ نکند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا؛ محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری اسلامی ایران امروز پنجشنبه 31 جوزا، در جریان سفر به ولایت گیلان در مراسم بهره برداری خط آهن رشت- کاسپین در منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه در گذشته ادعای بسیار زیادی می‌شد که اهل مذاکره، دیپلماسی و ارتباط برقرار کردن با دنیا هستند، افزود: اما در نهایت نتیجه کارشان آن شد که حتی با کشورهای همسایه خودمان هم هیچ ارتباطی نداشتیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید ایران ادامه داد: آیت الله رئیسی با رویکردی توسعه‌ای و بسیار به روز توانست این ارتباطات را برقرار و مسائل را با همه کشورهای منطقه حل کند.

وی ادامه داد: برخی کشورها آرزویشان بود اما نتوانستند عضو سازمان‌هایی چون پیمان شانگ‌های و بریکس شوند و در اوراسیا حضور یابند در حالی که امروز ما با همه آنها مرتبط هستیم و امروز به هر کشوری که پیغامی می دهیم ظرف 24 ساعت ارتباط با آنها برای پیگیری امور و حل مسائل برقرار می شود.

سرپرست ریاست جمهوری ایران تاکید کرد: امروز در دنیا جمهوری اسلامی ایران در موقعیت و نقطه ای قرار گرفته که معادلات بین‌المللی را کاملاً جابجا کرده است.

مخبر بیان داشت: در دسته‌بندی‌های بین‌المللی معادلات تغییرکرده است به گونه ای که یکجانبه گرایی به این مفهوم که یک نفر به عنوان قدرت دنیا سرنوشت کشورها را تعیین می‌کرد دیگر وجود ندارد.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .