AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۲۹ ۱۳:۲۱
Journalist ID: 5624
News ID: 85512429
T T
۰ Persons

Tags

تأکید علی باقری و امیرخان متقی بر توسعه روابط افغانستان و ایران

کابل- ایرنا- سرپرستان وزارت خارجه افغانستان و ایران، در یک گفتگوی تلفنی، یکبار دیگر بر توسعه روابط میان دو کشور تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه دولت سرپرست افغانستان، امروز سه شنبه 29 جوزا، از گفتگوی تلفنی علی باقری کنی، سرپرست وزارت خارجهٔ جمهوری اسلامی ایران با مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه افغانستان خبر داد.

در این گفتگو، باقری کنی از اشتراک هیئت امارت اسلامی در مراسم جنازهٔ رئیس جمهور و وزیر امور خارجهٔ فقید ایران سپاسگزاری کرده و سفر یادشده را نمایانگر روابط حسنه و سازنده میان دو کشور و ملت خواند.

سرپرست وزارت خارجه ایران همچنین موقف مشترک دو کشور در قبال غزه را ستود و ابراز امیدواری کرد که سایر کشورهای جهان اسلام نیز در‌ مورد مظلومیت غزه صدا بلند کنند.

امیرخان متقی نیز در این گفتگوی تلفنی گفت که ما در هر غم و شادی با همه کشورهای همسایه خود را شریک می‌دانیم. سرپرست وزارت خارجه افغانستان همچنان گفت که خوشبختانه امارت اسلامی طی نزدیک به سه سال گذشته دستاوردهای خوب در بخش‌های اقتصادی و سیاسی با جمهوری اسلامی ایران داشته‌است و نیاز است این همکاری و هماهنگی بیشتر تقویت شود تا بتوانیم شاهد پیشرفت‌هایی خوب در همه عرصه‌ها باشیم.

متقی افزود: افغانستان کشوری است آزاد و مستقل و مداخله در امور آن به نفع هیچ کسی نیست و تنها با همکاری، تفاهم و مشورت ممکن است در بخش‌های مختلف پیشرفت مؤثر صورت گیرد.

در پایان این گفتگو دو طرف تعهد خویش در مورد همکاری و هماهنگی بیشتر در بخش‌های مختلف اقتصادی و سیاسی را اظهار داشتند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .