AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۲۳ ۱۰:۴۹
Journalist ID: 5624
News ID: 85506449
T T
۰ Persons

Tags

گزارش بانک مرکزی از ثبات افغانی در برابر اسعار خارجی در یک سال اخیر

کابل- ایرنا- سرپرست بانک مرکزی افغانستان گفت  طی یک سال پول افغانی ثبات خود را در برابر ارزهای خارجی، به ویژه دالر حفظ کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ بانک مرکزی دولت سرپرست افغانستان، سه‌شنبه 22 جوزا، از نشست شورای عالی دافغانستان بانک به ریاست هدایت الله بدری، سرپرست این بانک و به اشتراک سایر اعضای این شورا در کابل خبر داد.

هدایت‌الله بدری سرپرست د افغانستان بانک در نخست پیرامون تطبیق موثر سیاست‌های پولی، وضعیت سکتور بانکی، تلاش‌ها برای توسعه بانکداری اسلامی در کشور، میکانیزه سازی فعالیت صرافی‌ها،  دسترسی مردم به خدمات مالی و اجراءات د افغانستان بانک در این زمینه صحبت نمود.

بدری همچنین گفت که پول افغانی طی یکسال گذشته نسبت به اسعار بسیاری کشورهای منطقه و جهان ارزش خود را در مقابل دالر امریکایی ثابت نگهداشته و روبه بهبود بوده است.

او از بهبود وضعیت دارایی، مدیریت و نقدینگی بانکها صحبت کرده، همچنان تصریح کرد که سپرده‌های مردم در سکتور بانکداری اسلامی نظر به ربع قبلی 4 در صد افزایش را نشان می‌دهد.

متعاقباً گزارش‌های مفصل شش ماه دوم اجراءات سال 1402 در عرصه‌های تطبیق سیاست‌های پولی، بهبود سکتور بانکی، توسعه بانکداری اسلامی، پیشرفت‌ها در زمینه سیستم‌های تادیاتی و پلان‌های سال 1403 بخش‌های سکتوری د افغانستان بانک به بحث گرفته شد.

در این نشست پیشنهاداتی نیز در جهت عرضه خدمات بهتر به مردم از جانب آمریت‌های مربوطه، مطرح گردید که مورد منظوری  شورای عالی د افغانستان بانک قرار گرفت.

به گزارش ایرنا؛ شورای عالی دافغانستان بانک بالاترین مرجع تصمیم گیری در قبال سیاست های این بانک است و به شکل فصلی، تدویر جلسه می‌نماید.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .