AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۱۷ ۱۶:۴۲
Journalist ID: 5624
News ID: 85500656
T T
۰ Persons

Tags

صندوق حمایت از بخش خصوصی در کابل گشایش یافت

AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۱۷ ۱۶:۴۲
News ID: 85500656
صندوق حمایت از بخش خصوصی در کابل گشایش یافت

کابل- ایرنا- صندوق حمایت از بخش خصوصی به منظور مهیا ساختن زمینه سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و توسعه صنعت داخلی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ امروز پنج‌شنبه 17 جوزا، ملا عبدالغنی برادر آخوند معاون اقتصادی دولت سرپرست افغانستان، صندوق حمایت از بخش خصوصی را افتتاح کرد.

در این مراسم، نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت، صنعتگران، تاجران و شماری از مسؤلان دولت سرپرست نیز حضور داشتند.

معاون اقتصادی دولت سرپرست، ایجاد این صندوق را در راستای حمایت از سکتور خصوصی و ارائه تسهیلات لازم برای آنها مهم دانسته و گفت: در کنار حمایت از بخش خصوصی، روند رشد و توسعه تجارت، ترانزیت، صنعت و تولید داخلی تسریع شده و فرصت‌های کاری برای شهروندان نیز فراهم خواهد شد.

ملا برادر افزود: حمایت از سکتور خصوصی به منظور مهیا ساختن زمینه سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و همچنین توسعه صنعت داخلی است که از اولویت‌های امارت اسلامی می‌باشند و به همین منظور مقام رهبری، جرایم مالیاتی و مالیات ثابت اصناف و کسبه کاران را معاف و در بعضی از آنها تخفیف به وجود آورده است، افزون بر آن پرداخت تضمینات، تأمینات و طلبات شرکت‌ها نیز آغاز گردیده است.

معاون اقتصادی دولت سرپرست همچنین گفت که امارت اسلامی به منظور حمایت از تولیدات داخلی تعرفه گمرکی آن عده از اقلام وارداتی را افزایش داده که در داخل کشور تولید و پاسخگوی نیازمندی مردم می‌باشد.

وی در پایان از نمایندگان بخش خصوصی خواست تا با توجه به معیارهای پذیرفته شده، فعالیت‌های خود را سریع‌تر و با کیفیت بهتر انجام دهند.

به گزارش ایرنا؛ صندوق حمایت از بخش خصوصی، به منظور یافتن منابع مالی مطمئن برای اجرای پروژه‌ها، حمایت مالی از برنامه‌های مرتبط با معیاری‌سازی تولیدات داخلی، همکاری در راه اندازی نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی، احداث مراکز ویژه صادرات، حمایت مالی از برنامه‌های ملی و مؤثر در بخش خصوصی و سایر بخش‌ها ایجاد گردیده است.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .