AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۱۷ ۲:۴۱
Journalist ID: 5624
News ID: 85500009
T T
۰ Persons

Tags

هیئت اقتصادی اندونیزیا برای سرمایه‌گذاری روی معادن افغانستان به کابل خواهد آمد

کابل- ایرنا- هیئت اندونیزیایی در دیدار با معاون اقتصادی دولت سرپرست افغانستان گفت: در آینده نزدیک یک هیئت اقتصادی اندونزیایی برای سرمایه‌گذاری در معادن افغانستان به کابل خواهد آمد تا همکاری‌های مشترک اقتصادی در زمینه‌های مختلف صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ دفتر معاونت اقتصادی دولت سرپرست افغانستان، چهارشنبه 16 جوزا، از دیدار ملا عبدالغنی برادر آخوند، با رئیس شورای هلال احمر و مساجد جمهوری اندونیزیا و محمد یوسف کالا معاون سابق رئیس جمهور این کشور خبر داد.

در این دیدار، روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری و توسعه روابط دوجانبه میان دو کشور، بین دو طرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون اقتصادی دولت سرپرست افغانستان، با ابراز اینکه تهداب خوبی گذاشته شده است که هر دو کشور باید برای تقویت آن با یکدیگر همکاری کنند، افزود: افغانستان و اندونیزیا در طول تاریخ روابط خوبی داشته‌اند و اکنون در حال توسعه این روابط هستند.

ملا عبدالغنی برادر افزود که با ظهور امنیت در افغانستان، فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوبی در بخش انرژی، معادن، بند‌های آبی، زیربناها، صنعت و سایر زمینه‌ها ایجاد شده است که سرمایه‌گذاران اندونیزیا می‌توانند در این بخش‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

معاون اقتصادی دولت سرپرست همچنین گفت: امارت اسلامی تسهیلات لازم را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده و انواع همکاری‌ها را نیز تضمین می‌کند.

در همین حال رئیس هلال احمر و شورای مساجد جمهوری اندونیزیا و معاون رئیس جمهور سابق این کشور، محمد یوسف کالا نیز پیامدهای مثبت تحولات اخیر در افغانستان را ستوده و افزود که این تحولات وضعیت واقعی افغانستان را برای دولت اندونیزیا، مردم و جهان آشکار خواهد کرد.

وی اظهار داشت: اندونیزیا خواهان گسترش روابط خود با افغانستان در زمینه‌های مختلف است و سرمایه‌گذاران اندونیزیایی مایل به سرمایه‌گذاری در معادن افغانستان هستند.

محمد یوسف کالا افزود: در آینده نزدیک یک هیئت اقتصادی اندونیزیایی برای سرمایه‌گذاری در معادن افغانستان به کابل خواهد آمد و همکاری‌های مشترک اقتصادی در زمینه‌های مختلف صورت خواهد گرفت.

در پایان این دیدار دو طرف بار دیگر بر توسعه روابط افغانستان و اندونیزیا در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری و آموزشی تاکید کردند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .