میراث امام خمینی(ره) با قدرت و عظمت در جهان پیش می‌رود

کابل- ایرنا- شورای علمای شیعه افغانستان می‌گوید گه میراث حضرت آیت الله سید روح خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با قدرت و عظمت در جهان پیش می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ شورای علمای شیعه افغانستان امروز دوشنبه14جوزا، به مناسب سی و پنجمین سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای گفت: میراث امام خمینی با قدرت و عظمت در جهان پیش می‌رود.

متن بیانیه‌ی شورای علمای شیعه افعانستان:

مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا/ قرآن کریم.

۳۵ سال قبل در چنین روزی، قلبی از کار افتاد که اندیشه‌ها و افکار او جهان را دچار تحول عظیم و مبانی فکری حاکم بر نظام سیاسی عالم را به شدت دچار چالش ساخت و چراغی را فراراه بشریت خسته از مادی‌گری و ستم روشن ساخت.

آیت الله العظمی سید روح الله موسوی خمینی مرجع تقلید شیعیان عالم، قیام خویش را برای ترویج و گسترش معنویت و مبارزه با ستم و الحاد آغاز کرد.
او در سطح داخلی شعارش "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" ؛ اما در سطح جهان، "بیداری مستضعفان و وحدت مسلمانان" بود. او به همین منظور" هفته وحدت" را اساس گذاشت و بر همین مبنا می‌گفت: "اگر مسلمین هر کدام یک سطل آب بریزد اسرائیل را آب می‌برد". و در تشکیل حکومت و اساسگذاری نظام مشروع در داخل کشور معتقد بود که "میزان رای ملت است".

‏شاید ترس از این افکار بود که نظام سلطه ونا عادلانه سیاسی جهان، موانع بسیار جدی را بر سر راه گسترش افکار و نظام او خلق کرد: از بلوکه کردن دارایی‌های کشورش تا ترور دسته جمعی یاران و همفکرانش و تا تحمیل جنگ بی‌رحمانه 8 ساله و اعمال تحریم‌های ظالمانه وامثال آنها؛ اما با آن هم میراث او با قدرت و عظمت در جهان پیش می‌رود، به نحوی که ایران اسلامی امروز به عنوان قطب سوم عالم به حساب می‌آید.

شورای علمای شیعه افغانستان سالروز ارتحال ایشان رابه ملت بزرگ و برادر، ایران، مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی، بیت شریف ایشان، تمام مسلمین و آزادگان عالم تسلیت گفته و برای آن مرجع مخلص و آن عبد صالح خداوند علو درجات خواستار است.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .