AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۱۳ ۱۲:۴۷
Journalist ID: 5624
News ID: 85497054
T T
۱ Persons

Tags

توزیع 560 جواز معدن‌کاری در ولایت پنجشیر برای 10 هزار نفر شغل ایجاد کرد

کابل- ایرنا- وزارت معادن و پترولیم دولت سرپرست افغانستان اعلام کرد با توزیع 560 جواز معدن‌کاری در ولایت پنجشیر، تا کنون برای 10 هزار نفر شغل ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ وزارت معادن و پترولیم دولت سرپرست افغانستان، امروز یکشنبه 13 جوزا، با نشر خبرنامه‌ای در صفحه اکس، از دیدار شهاب‌الدین دلاور، سرپرست این وزارت با مولوی محمد قاسم امیری، رئیس معادن و پترولیم ولایت پنجشیر خبر داد.

در این دیدار در رابطه به مدیریت بهتر منابع معدنی ولایت پنجشیر، به‌خصوص سنگ‌های قیمتی، زمرد و یاقوت بحث‌ و گفتگو شد.

رئیس معادن و پترولیم ولایت پنجشیر در رابطه به قانونی‌سازی معدنکاری در پنجشیر گفت: پس از حاکمیت امارت اسلامی استخراج غیر قانونی و قاچاق مواد معدنی و سنگ‌های قیمتی در تمام پنجشیر از بین رفته است.

بر بنیاد گفته‌های امیری، ریاست معادن و پترولیم ولایت پنجشیر، جهت استخراج قانونی و اصولی معادن، تا هنوز بیش از 560 جواز معدنکاری زمرد را به معدن‌کاران توزیع کرده است که در پی آن به بیش از 10 هزار نفر در این ولایت فرصت‌های کاری فراهم شده است.

او همچنان خواستار ارسال تیم تخنیکی وزارت جهت سروی تمام ساحات معدنی ولایت پنجشیر و توزیع جوازها برای معدن یاقوت شد.

سرپرست وزارت معادن و پترولیم نیز در این دیدار وعده همکاری‌های لازم را داده و جهت تسریع و بهبود امور و رفع مشکلات آن ریاست، هدایت لازم را صادر کرد.

در پایان این دیدار سرپرست وزارت معادن و پترولیم بر اولویت قراردادن مردم پنجشیر در فرصت‌های کاری و اعطای جوازهای یاقوت و زمرد پنجشیر تأکید کرد.

پایان پیام/

۱ Persons

Your Comment

You are replying to: .