AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۱۳ ۱۲:۴۳
Journalist ID: 5624
News ID: 85497021
T T
۰ Persons

Tags

بیش از 200 نوجوان بی‌سرپرست آموزش‌های تخنیکی را فرا می‌گیرند

هرات- ایرنا- رئیس کار و امور اجتماعی ولایت هرات، از قرار گرفتن بیش از 200 نوجوان بی‌سرپرست تحت آموزش‌های تخنیکی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در هرات؛ حافظ میرزا محمد ابومنصور رئیس کار و امور اجتماعی ولایت هرات امروز یکشنبه 13 جوزا، گفت: صنوف آموزشی تخنیکی و حرفه‌ای که قبلاً از سوی موسسه «واسا» به هماهنگی ریاست کار و امور اجتماعی، در ولسوالی رباط سنگی آغاز یافته بود، توسط هیئت این اداره مورد بازدید و نظارت قرار گرفت.

وی بیان داشت: پروسه انتخاب آموزگاران و کارآموزان  به هماهنگی این اداره صورت گرفته و این اداره توانسته در ولسوالی‌های دور دست، برای نوجوانان بی‌سرپرست و نیازمند، آموزش‌های تخنیکی و حرفه‌ای در دو بخش خیاطی مردانه و یخچال‌سازی، ایجاد نماید.

ابو منصور افزود: این اداره با بودجه خویش به تعداد 240 تن از نوجوانان، آسیب‌پذیر و بی‌سرپرست را تحت پوشش آموزش‌های تخنیکی و حرفه‌ای در سه بخش ترمیم مبایل، خیاطی مردانه و برق کشی ساختمان قرار داده، که در آینده نزدیک فارغ و وارد بازار کار خواهند شد.

رئیس کار امور اجتماعی ولایت هرات اظهار داشت: به تعداد 90 نوجوان تحت پوشش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار گرفته، که در آینده نزدیک فارغ و برای آنان از سوی موسسه «واسا» تحت نظر نماینده این ریاست ابزار کار توزیع خواهد شد.

ابومنصور افزود: ریاست کار و امور اجتماعی ولایت هرات، در تلاش است که نوجوانان و جوانان بی‌سرپرست و نیازمند را تحت آموزش‌های تخنیکی و حرفه‌‌ای قرار داده، تا زمینه اشتغال‌زایی را فراهم و آنان را وارد بازار کار نمایند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .