AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۱۱ ۲۱:۴۲
Journalist ID: 5624
News ID: 85495206
T T
۰ Persons

Tags

سرقنسول افغانستان در مشهد به دلیل فساد برکنار شده است

‌کابل- ایرنا- رئیس ریاست سوم سیاسی وزارت امور خارجه دولت سرپرست، گفت: سرقنسول افغانستان در مشهد به دلیل فساد بر کنار شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ ذاکر جلالی رئیس ریاست سوم سیاسی وزارت امور خارجه دولت سرپرست افعانستان امروز جمعه11 جوزا، در صفحه اکس نوشت: سرقنسول سابقه افغانستان در مشهد توسط حکم ریاست الوزرا برکنار شده است.

وی افزود: اینکه جایگزین او چه کسی خواهد شد طبعآ که از مرکز دیپلومات جدید اعزام خواهد شد، اما تا اعزام دیپلومات جدید دیپلوماتی از سفارت افغانستان در تهران از امور قنسولگری وارسی خواهد کرد و یا هم سکرتر اولِ قنسولگری تا اعزام دیپلومات جدید به حیث سرپرست به ارائه خدمات قنسولی ادامه خواهد داد.

این مقام وزارت امور خارجه بیان داشت: مسأله  مهم این است که در مشهد ایران میلیون‌ها مهاجر افغان زندگی دارد که همه نیازمند خدمات شفاف و معیاری قتسلی می‌باشد. یکی از اولویت‌های وزارت امور خارجه افغانستان مبارزه جدی در برابر فساد اداری است.

جلالی خاطرنشان کرد: در دوره قبلی جال بزرگ فساد اداری از بخش قنسلی وزارت تا نمایندگی‌ها در خارج از کشور گسترانیده شده بود. پس از خشکاندن ریشه‌های فساد در مرکز حالا در مرحله دوم از بین بردن فساد در بخش‌های قنسلی خارج از کشور در دستور کار است.
او گفت: مسئله اصلی در مشهد فساد اداری است که قنسول قبلی سهم قابل ملاحظه در آن داشته است.

رئیس ریاست سوم سیاسی وزارت خارجه تاکید نمود: قطع نظر از اینکه چه کسی جایگزین او خواهد شد اما ختم وظیفه آقای جابر انصار کاملا به حکومت افغانستان تعلق دارد و امیدواریم با همکاری ارگان‌های ذی‌ربط جمهوری اسلامی ایران موضوع به خوبی حل شود و هر چه زودتر حیثیت دیپلوماتیک شخص ختم وظیفه شده به پایان برسد تا بیشتر از این جلو حیف و میل عواید افغانستان گرفته شود و خدمات قنسولی به شکل عادی ادامه پیدا کند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .