AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۱۰ ۱۲:۴۳
Journalist ID: 5624
News ID: 85494339
T T
۰ Persons

Tags

علماء با تربیه افراد عالم و باسواد کشور را به سوی پیشرفت سوق دهند

کابل- ایرنا- معاون اداری دولت سرپرست افغانستان، گفت: علماء با تربیه افراد عالم و با سواد کشور را به سوی ترقی و پیشرفت سوق دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ ارگ دولت سرپرست افغانستان بامداد امروز پنجشنبه 10 جوزا، از دیدار مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری دولت، با شماری از مسئولان ادارات دولتی، علمای دینی و مسئولان ارشد ملکی و نظامی مزار شریف در بلخ خبر داد.

معاون اداری دولت در جریان سفرش به مزار شریف، از آثار تاریخی این ولایت و کتابخانه، موزیم و دیگر بخش‌های روضۀ مبارک ديدن نمودند و بر حفظ و نگهداری از آثار تاریخی و باستانی کشور تأکید کردند.

مولوی عبدالسلام حنفی از قول اردوی 209 الفتح بازدید و با ملا رحمت الله محمد اکا قوماندان و مجاهدین این قول اردوی ديدار کرد و در رابطه به مسائل امنیتی و  حفاظت از ارزش‌های اسلامی و انسانی گفتگو نمودند.

وی هم چنان در همایشی در مرکز تعلیمی عبدالله بن مسعود اشتراک نمود و طی سخنانی نقش مجاهدین امارت اسلامی را در دفاع از امنیت، آرامش و نظام اسلامی مهم و ارزشمند خواند و تحسین نمود و خطاب به آنان گفت: شما حافظ ارزش‌های اسلامی، استقلال و تمامیت ارضی هستید و از شهامت و پایمردی آن‌ها در مبارزه علیه دشمنان اسلام و وطن قدردانی نمود.

مولوی حنفی با شیخ سیدمحمد هاشمی و شیخ عبدالقاهر مسئولان مدرسه و دارالعلوم مزار شریف دیدار کرد و افزود: فرزندان این سرزمین نیاز جدی به تعلیم و تربیه در زمینه‌ها و سطوح مختلف دارند و برعلماء لازم است تا در حد توان در ارایه خدمات آموزشی بهتر به مردم تلاش نمایند تا با تربیۀ افراد عالم و باسواد کشور را به سوی ترقی و پیشرفت سوق دهیم.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .