AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۹ ۲۰:۲۳
Journalist ID: 5624
News ID: 85493789
T T
۰ Persons

Tags

تعلیق فعالیت آشپزخانه جهانی در رفح/ یونیسف: جای امنی در غزه نمانده است

کابل- ایرنا- در پی جنایت‌های جدید ارتش رژیم صهیونیستی در شهر رفح در جنوب نوار غزه، آشپزخانه مرکزی جهانی فعالیت خود در این شهر را به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا؛ سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی امروز چهارشنبه 9 جوزا، اعلام کرد که بعد از حملات رژیم صهیونیستی به رفح فعالیت‌های خود در این منطقه را به حالت تعلیق درآورده است.

از سوی دیگر، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نیز اعلام کرد که در نوار غزه هیچ گونه امنیت و کمک و سوخت کافی وجود ندارد.

پیش از این «مارگارت هریس» سخنگوی سازمان جهانی صحت نیز هشدار داد که هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد که مردم فلسطین به آن پناه ببرند.

هریس که با شبکه «الجزیره» سخن می‌گفت: همچنین از اینکه رژیم صهیونیستی مراکز بهداشتی را هدف حملات قرار می‌دهد، اظهار شگفتی کرد و گفت: ما هنوز هم نمی‌دانیم چرا اسرائیل بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها را بمباران می‌کند.

در ادامه هشدار سازمان های بین‌المللی، سازمان عفو بین‌الملل نیز روز سه‌شنبه حمله رژیم صهیونیستی به خیمه‌های آوارگان فلسطینی در رفح و شهادت و زخمی شدن‌ده‌ها فلسطینی در این حمله را «جنایت جنگی» خواند.

در بیانیه این سازمان که در شبکه اجتماعی «اکس» منتشر شد، آمده است: حملات هوایی هولناک به غیر نظامیان در رفح آخرین مورد از حملات نیروهای اسرائیلی در نوار غزه بود و این حملات نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

در این بیانیه تأکید شد: این حملات کور که باعث جان باختن و زخمی شدن غیر نظامیان می‌شود، جنایت جنگی است که بایستی درباره آن تحقیق شود.

به گزارش ایرنا، کابینه جنگ رژیم صهیونیستی هفدهم ماه ثور طرح تهاجم زمینی به شهر رفح را تصویب و ابتدا بخش فلسطینی گذرگاه رفح در مرز با مصر را اشغال کرد.

اردوی رژیم صهیونیستی از آن زمان به بمباران و گلوله باران مناطق مختلف شهر رفح و حمله زمینی به این شهر دست زده است که در جریان آن شمار زیادی از شهروندان فلسطینی شهید یا زخمی شده اند.

سخنگوی هیات گذرگاه‌های نوار غزه نیز عنوان کرد که این گذرگاه به علت حضور تانک های ارتش رژیم صهیونیستی در داخل آن بسته شده است.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .