AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۹ ۱۸:۱۹
Journalist ID: 5624
News ID: 85493748
T T
۰ Persons

Tags

يك هیئت تخنیکی برای بررسی وضعیت «منار جام» وارد غور شد

کابل- ایرنا- در پی جاری شدن سیلاب‌های اخیر، وزارت اطلاعات و فرهنگ دولت سرپرست، هیئت فنی را برای بررسی وضعیت منار تاریخی جام به غور فرستاد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ محمد حسیب نسیمی، رئیس حفظ و ترمیم آبدات تاریخی وزارت اطلاعات و فرهنگ دولت سرپرست افغانستان، امروز چهارشنبه 9 ثور، اعلام کرد که هیئت تخنیکی، برای بررسی، تحلیل و پلان‌های آینده و تحکمیات بیشتر منار تاریخی جام به ولایت غور رفته است.

نسیمی افزود: این هیئت به منظور بررسی منار تاریخی جام در پی سیلاب‌های اخیر و همچنین پاک‌کاری رسوبات به جا مانده از سیلاب، وارد فیروزکوه، مرکز ولایت غور شدند.

مولوی عبدالحی زعیم رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت غور نیز گفت که قرار است این هیئت به زودترین فرصت در هماهنگی با اداره‌ی محلی و ریاست اطلاعات و فرهنگ این ولایت جهت بررسی وضعیت منار جام به این ساحه بروند.

لازم به ذکر است که به‌دنبال جاری شدن سیلاب‌های اخیر در ولایت غور، ۴۰ قلم آثار باستانی در ساحات منار جام نیز کشف و ضبط شد.

عبدالحی زعیم، رئیس اطلاعات و فرهنگ غور گفت که این آثار تاریخی در پی بارندگی‌های سنگین از ساحات اطراف منار جام بیرون شده‌اند که توسط نیروهای امنیتی و مردم محل جمع‌آوری گردیده و به دولت تحویل داده شد.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .