در صورت تامین منافع افغانستان در نشست دوحه شرکت می‌کنیم

کابل- ایرنا- سخنگوی دولت سرپرست افغانستان، گفت: اگر سومین نشست دوحه منافع افغانستان را تامین کند در آن شرکت می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ ذبیح الله مجاهد سخنگوی دولت سرپرست افغانستان یکشنبه‌شب 6 جوزا، به رسانه‌ها گفت: درصورت منفعت کشور، حاضر به اشتراک در سومین نشست دوحه هستیم.

مجاهد تصریح کرد: ما سومین نشست دوحه را بررسی داریم اگر منافع افغانستان در آن تامین باشد، بدون شک ما اشتراک خواهیم کرد و اگر شرایط افغانستان مدنظر گرفته نشود و این نشست‌ها به‌خاطر این ایجاد شود که افغانستان را پراکنده نشان بدهد، بدون شک ما در این نشست حضور پیدا نخواهیم کرد.

سخنگوی دولت سرپرست افغانستان تاکید کرد: سومین نشست باید روی تعامل بیش‌تر با امارت اسلامی، رفع ممنوعیت‌ها بر مقامات دولت سرپرست و مسایل کلیدی افغانستان گفت‌وگو شود.

ذبیح‌الله مجاهد در باره شروط شرکت افغانستان در سومین نشست دوحه اظهار داشت: یکی از شرط‌ها در قبل این بود که باید به نمایندگی از افغانستان تنها امارت اسلامی آن‌جا حضور داشته باشد تا وحدت افغانستان در نشست تمثیل شود، این برای ما بسیار مهم است.

به گزارش ایرنا، قرار است سومین نشست دوحه با حضور نمایندگان ویژه کشور‌ها در امور افغانستان به تاریخ 10 ماه سرطان به میزبانی سازمان ملل متحد در قطر برگزار شود.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .