AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۶ ۱۰:۳۶
Journalist ID: 5624
News ID: 85489409
T T
۰ Persons

Tags

تلاش کابل برای اتصال به پروژه «یک کمربند- یک راه» چین

کابل- ایرنا- معاون اداری دولت سرپرست افغانستان، از تلاش امارت اسلامی برای ساخت جاده‌ها و شاهراه‌هایی خبر داد تا افغانستان را از طریق دهلیزهای مختلف به ویژه کریدور واخان به پروژۀ «یک کمربند- یک راه» وصل سازد و با ساختن بندهای برق کشور را از واردات انرژی بی‌نیاز کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ ارگ دولت سرپرست افغانستان، امروز یکشنبه، 6 جوزا، با نشر خبرنامه‌ای از اشتراک مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اداری دولت سرپرست در کنفرانس ملی جاذبه‌های گردشگری افغانستان که از سوی وزارت تحصیلات عالی و دانشگاه ولایت بدخشان برگزار گردیده بود خبر داد.

مولوی عبدالسلام حنفی در این کنفرانس، از دستاوردهای امارت اسلامی در عرصه‌های مختلف یادآوری کرد و گفت: امارت اسلامی تلاش می‌کند با ساختن جاده‌ها و شاهراه‌ها، افغانستان را از طریق دهلیزهای مختلف به ویژه کریدور واخان به پروژۀ یک کمربند یک راه وصل سازد، تا از مزایای اقتصادی و تکنالوژی کشور همسایه استفاده صورت گیرد و با ساختن بندهای برق کشور را از واردات انرژی بی‌نیاز کند.

بر اساس خبرنامه، معاون اداری ریاست الوزراء همچنین اظهار داشت: افغانستان معادن سرشار دارد و یک کشور زراعتی است و با داشتن آبدات تاریخی در ولایات مختلف که از تمدن اسلامی و غیر اسلامی بجا مانده است دارای منابع عایداتی زیاد و از غنامندی فرهنگی برخوردار است.

حنفی افزود: افغانستان با داشتن آثار مختلف فرهنگی، طبیعت و مناظر زیبا، آب و هوای معتدل و گوناگون، یک مکان بی‌نظیر برای سیاحت و گردشگری نیز می‌باشد که در صورت رسیدگی و توجه به آن‌ها می‌توان سالانه عواید هنگفتی از این طریق بدست آورد.

وی در سخنان خود تصریح کرد: امارت اسلامی خواهان روابط دوستانه و خوب در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی با همۀ همسایه‌ها است و به هیچ کسی اجازۀ تهدید امنیت آن‌ها را نمی‌دهد و از آن‌ها نیز خواهان روابط دوستانه، نیک و مبتنی بر اصل عدم مداخله می‌باشد.

خبرنامه افزود: معاون اداری ریاست الوزراء در پایان خطاب به هموطنان که در خارج از کشور زندگی می‌کنند گفت: افغانستان خانۀ مشترک همۀ ما است و همۀ افغان‌ها حق دارند در آن زندگی کنند و دولت مصونیت جان و مال آن‌ها را تأمین می‌کند و از آنان می خواهیم که به کشور خود برگردند و در توسعه و آبادی آن سهیم شوند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .