AP ۱۴۰۲ سلواغه ۲۶ ۱۱:۱۰
Journalist ID: 5513
News ID: 85387549
T T
۰ Persons
در صورت نپذیرفتن شرایط ما در نشست دوحه شرکت نمی‌کنیم

کال- ایرنا- سرپرست وزارت امور خارجه دولت سرپرست افغانستان، گفت که در صورت نپذیرفتن شرایط ما در نشست دوحه شرکت نمی‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا درکابل؛ حافظ ضیاء احمد معاون سخنگوی وزارت امور خارجه دولت سرپرست افغانستان، نا وقت شب گذشته در خبرنامه از دیدار مولوی امیرخان متقی سرپرست این وزارت با دیمیتري ژیرنوف سفیر روسیه مقیم کابل، خبر داد.

طرفین در این دیدار روی روابط دوجانبه افغانستان و روسیه، نشست آتی دوحه و مشارکت دولت افغانستان در این نشست صحبت کردند.

سفیر روسیه خواستار معلومات از مواضع امارت اسلامی افغانستان در این زمینه شد تا در صورت مشارکت، در حاشیه نشست دوحه دیدار‌هایی با آقای متقی داشته باشد.

آقای متقی در این دیدار گفت: در نشست دوحه با سازمان‌های ذیربط سازمان ملل و هیات امارت اسلامی مقیم دوحه در تماس نزدیک هستیم و ما نظرات خود را در مورد شرایط مشارکت احتمالی به اشتراک گذاشته‌ایم.

سرپرست وزارت امور خارجه گفت: اگر در نشست دوحه فرصت رایزنی‌های معنادار بین امارت اسلامی و سازمان ملل متحد درسطح عالی در رابطه با همه موضوعات فراهم شود، امارت اسلامی می‌تواند مسوولیت نمایندگی افغانستان را به خوبی انجام دهد.

آقای متقی افزود: در صورت نپذیرفتن شرایط امارت اسلامی، مشارکت نکردن ما ترجیح داده می‌شود.

به گزارش ایرنا، گفته می‌شود که حکومت سرپرست افغانستان دو شرط برای شرکت در نشست دوحه را در نامه‌ای به نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان اعلام کرده است.

شرط اول شرکت حکومت سرپرست در نشست دوحه این است که زمینه دیدار امیرخان متقی سرپرست وزارت امورخارجه با دبیرکل سازمان ملل متحد فراهم شود تا درباره نامه ملا محمدحسن آخوند رئیس الوزرای دولت سرپرست افغانستان نیز بحث مفصل، شفاف و همه جانبه صورت بگیرد.

شرط دوم دولت این است از آن‌جا که افغانستان در اداره یک دولت مرکزی و واحد قرار دارد بنابراین فقط هیات حکومت سرپرست به ریاست سرپرست وزارت امور خارجه به نمایندگی از افغانستان در نشست دوحه حضور یابد و به نمایندگی از این کشور هیچ افغان دیگری حضور نداشته باشد.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .