AP ۱۴۰۳ وږی ۲۵ ۲۰:۰۱
Journalist ID: 5624
News ID: 85597439
T T
۰ Persons

Tags

پروژه‌ بخش اول فاز اول کانال شاهی ولایت لغمان افتتاح شد

کابل- ایرنا- وزارت آب و انرژی دولت سرپرست افغانستان از افتتاح پروژه‌ی بخش اول فاز اول کانال شاهی ولایت لغمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ مسئولان وزارت آب و انرژی دولت سرپرست افغانستان امروز یکشنبه ۲۵ سنبله، اعلام کردند پروژه‌ بخش اول فاز اول کانال شاهی ولایت لغمان توسط ملا عبداللطیف منصور سرپرست این وزارت افتتاح گردید.

سرپرست وزارت آب انرژی در مراسم افتتاح این پروژه به اهمیت آن اشاره نموده وعده سپرد که تلاش می‌نماید تا امکانات تطبیق سایر بخش‌های این کانال نیز فراهم گردد. 

منصور افزود: کار های زیادی در راستای اعمار بند‌های آب و تولید برق در کشور از سوی وزارت آب و انرژی به انجام رسیده و در حال حاضر هم امکانات تطبیق پنج پروژه دیگر بندهای بزرگ فراهم شده است که کار آنها در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

شیخ شیر احمد حقانی والی لغمان گفت: اعمار کانال شاهی نه تنها برای مردم لغمان بلکه برای تمام مردم افغانستان یک دستاورد عظیم و ارزشمند است. از سوی هم فاروق اعظم مشاور وزارت آب و انرژی اعمار کانال شاهی را یک گام بزرگ در راستای مدیریت آب و انکشاف زراعت در کشور خواند.

به گزارش ایرنا، کانال شاهی در ولسوالی الینگار ولایت لغمان موقعیت دارد این کانال مجموعاََ در دو فاز ۷۰ کیلومتر طول را دارا بوده و حدود ۲۰ هزار هکتار زمین زراعتی را تحت آبیاری قرار می‌دهد. 

به گفته‌ی مسئولان فاز اول این پروژه به طول ۳۰ کیلومتر در چهار بخش تطبیق می‌گردد و ۵ هزار هکتار زمین زراعتی را تحت آبیاری قرار می‌دهد.

بخش اول فاز اول این پروژه دارای ۶.۶ کیلومتر طول می‌باشد که برای تطبیق با دو شرکت ساختمانی قرارداد شده است.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .