AP ۱۴۰۳ زمری ۲۳ ۱۰:۱۲
Journalist ID: 5624
News ID: 85566638
T T
۰ Persons

Tags

استرداد بیش از ۱۳ هزار و ۷۰۰جریب زمین دولتی در سه ولایت

کابل- ایرنا- وزارت عدلیه دولت سرپرست افغانستان از استرداد بیش از ۱۳ هزار و ۷۰۰ جریب زمین دولتی در سه ولایت کشور طی یک ماه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ مسئولان وزارت عدلیه دولت سرپرست افغانستان امروز سه‌شنبه‌۲۳ اسد، در خبرنامه‌ی اعلام کردند که هیئت تخنیکی جلوگیری از غصب زمین در جریان ماه محرم سال جاری بیش از ۱۳ هزار و ۷۷۱ جریب زمین دولتی را در ولایات میدان وردک، جوزجان و تخار بعد از بررسی و تثبیت، استرداد کرده و به ادارات مربوط آن تسلیم نموده‌اند.

خبرنامه افزوده است: بیشترین زمین‌های استرداد شده طی یک ماه گذشته در ولایت میدان وردک موقعیت دارد که بیش از ۱۲ هزار و ۵۲۱ جریب زمین را شامل می‌شود.

هیئت تخنیکی جلوگیری از غصب زمین همچنین در جریان این ماه بیش از ۵۰۳ هزار و ۳۱۶  جریب زمین دولتی را در ۱۶ ولایت افغانستان تثبیت کرده و بیش از ۶۸۰ هزار و ۶۴۳ جریب زمین دیگر را نیز در ۳۰ ولایت تحت بررسی قرار داده‌اند.

به گزارش ایرنا، روند بررسی، تثبیت و استرداد زمین‌های دولتی در تمام ولایات جریان دارد و دوسیه‌‎های هزاران جریب زمین دولتی غصب شده، تحت بررسی کمیسیون جلوگیری از غصب زمین و هیئت این کمیسیون در ولایات قرار گرفته‌اند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .