AP ۱۴۰۳ چنگاښ ۱۱ ۱۲:۰۱
Journalist ID: 5624
News ID: 85525779
T T
۰ Persons

Tags

پیشرفت در سومین نشست دوحه، مسیر نشست‌های آینده را مشخص می‌کند

کابل- ایرنا- رئیس ریاست سوم سیاسی وزارت امور خارجه دولت سرپرست افغانستان، گفت: پیشرفت در سومین نشست دوحه، مسیر نشست‌های آینده را مشخص می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ ذاکر جلالی رئیس ریاست سوم سیاسی وزارت امور خارجه دولت سرپرست افغانستان امروز دوشنبه 11 سرطان، در صفحه اکس خود نوشت: با آغاز روز دوم و پایانی نشست دوحه قرار است جانب افغانستان روی تحریم‌های مالی و بانکی و اینکه این تحریم‌ها تا چه حد روند توسعه اقتصادی افغانستان را با چالش‌ها مواجه ساخته است و همچنان در مورد پیشرفت‌هایی در بخش اقتصادی و تجارتی صحبت خواهد کرد.

این مقام وزارت امور خارجه بیان داشت: در بخش دوم نشست امروزی مسئولان از معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله افغانستان درمورد اقدامات مؤثر حکومت افغانستان به هدف جلوگیری از کشت، پروسس و قاچاق مواد مخدر بحث‌ مفصل خواهد داشت.

به گفته‌ی ذاکر جلالی، مواد مخدر که میراث زمان اشغال افغانستان است بخشی از مسئولیت مبارزه با این پدیده برمی‌گردد به کشورهای غربی که باید مسئولیت خویش‌را ادا نمایند.

رئیس ریاست سوم سیاسی وزارت امور خارجه اظهار داشت: در پایان بحث آزاد صورت خواهد گرفت و به این ترتیب نشست دوحه به پایان خواهد رسید. 

ذاکر جلالی تاکید کرد: پیشرفت در مورد مسایل یاد شده‌ تأثیر قابل ملاحظه روی مسیر آینده نشست‌های دوحه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، سومین نشست دو روزه دوحه با حضور نمایندگان خاص کشور‌ها در امور افغانستان به میزبانی سازمان ملل متحد امروز وارد دومین و پایانی روز خود شد.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .