ایران: شکست خوردگان دیروز نمی‌توانند بار دیگر در افغانستان نقش‌آفرینی کنند

کابل- ایرنا- سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، گفت: شکست خوردگان دیروز نمی‌تواند بار دیگر در افغانستان نقش‌آفرینی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز شنبه 19 جوزا، در پیام به نشست گروه تماس منطقه‌‌ای با اشاره به اهمیت آینده افغانستان گفت: شکست خوردگان و اشغالگران دیروز نمی‌توانند باردیگر تحت عناوین سیاسی در افغانستان نقش آفرینی کنند.

وی تاکید کرد: سه سال پس از خروج اشغالگران از افغانستان ریشه مشکلات افغانستان همچنان در اشغالگری نهفته است.

سرپرست وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد که همکاری کشور‌های منطقه باهم و با دولت سرپرست افغانستان در چارچوب طرح‌های سازمان ملل به حل مشکلات و بازگشت مهاجرین افغانستان کمک می‌کند. همچنین توجه به ضرورت شکل گیری دولت فراگیر افغانستان در همین راستاست.

باقری بر توجه به راه‌های ارتباطی افغانستان نیز تاکید کرد و هرگونه تلاش خارجی برای تاثیر گذاری بر افغانستان را موجب افزایش مشکلات افغانستان دانست.

سرپرست وزارت امور خارجه ایران با تاکید بر حمایت ایران از همه ابتکاراتی که به امنیت و ثبات در افغانستان منجر شود، گفت: همکاری‌های منطقه‌ای و در چارچوب طرح‌های سازمان ملل به بهبود شرایط برای حل مشکلات افغانستان کمک می‌کند.

به گزارش ایرنا، نشست گروه تماس منطقه‌ا‌‌ی امروز با حضور نمایندگان کشور‌های ایران، چین، روسیه و پاکستان در امور افغانستان در تهران برگزار شد.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .