AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۶ ۲۲:۵۶
Journalist ID: 5624
News ID: 85490363
T T
۰ Persons

Tags

عملیات ساخت بخش دوم قطعه چهار خط آهن هرات- خواف آغاز شد

هرات- ایرنا- ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات از آغاز کار ساخت بخش دوم قطعه چهارم خط آهن هرات- خواف خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در هرات؛ مسئولان ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات شام امروز یکشنبه 6 جوزا، در خبرنامه‌ی اعلام کردند که روند کار ساخت فاز دوم قطعه چهارم خط آهن هرات- خواف با حضور معین وزارت فواید عامه کشور، والی ولایت هرات، معین نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور، روسای اطلاعات و فرهنگ به گونۀ رسمی آغاز گردید.

مولوی بخت‌الرحمن شرافت، معین وزارت فواید عامه در این مراسم گفت: خط آهن هرات- خواف شامل چهار قطعه بوده که دو قطعه آن به طول 73 کیلومتر در خاک ایران و 152 کیلومتر در خاک افغانستان قرار دارد.

مولوی شرافت افزود: طول این خط از قریه رباط پریان زنده جان آغاز و به میدان هوایی هرات ختم می‌شود که با ختم این مرحله خط آهن هرات- خواف به گونه‌ی عملی مورد بهره‌برداری قرار گرفته و  شهرک صنعتی هرات از طریق ایران به گونۀ مستقیم به کشورهای اروپای وصل می‌شود.

در همین حال مولوی حیات‌الله مهاجر فراهی، معاون ولایت هرات تکمیل این پروژه را از آرزوهای بزرگ هراتیان خوانده و تاکید بر سرعت عمل و کیفیت خوب آن نمود.

از سوی هم مسئولان در اتاق صنایع و معادن ولایت هرات خطوط آهن را در ایجاد سهولت برای انتقالات تجارتی مهم دانسته و از این اقدام مسئولان استقبال نمودند.

حمیدالله خادم، رییس این اتاق، رسیدن به کاروان تجارتی جهان را آرزوی سرمایه گذاران افغان عنوان کرد.
مولوی ضیاءالرحمن فراهی، رئیس شرکت قرار دادی (گاما) از ساخت معیاری این خط آهن در آینده نزدیک سخن زد و گفت: این پروژه 47.3 کیلومتر است که در 18 تا 24 ماه تکمیل خواهد شد.

وی بیان داشت: ضمن ساخت خط آهن یک ترمینل نیز با هزینه 5 میلیون دالر معیاری ساخته می‌شود.

به گزارش ایرنا، خط آهن هرات- خواف به هزینه 53 میلیون دالر از سوی شرکت گاما گروپ ساخته می‌شود.

بر اساس معلومات ارائه شده از سوی مسئولان وزرات فواید عامه، قرار است 5 هزار و 3 کیلومتر خطوط آهن در افغانستان ساخته شود که تاکنون 3 هزار کیلومتر آن به گونۀ تخنیکی مورد سروی قرار گرفته است.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .