AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۶ ۱۱:۰۸
Journalist ID: 5624
News ID: 85489593
T T
۰ Persons

Tags

بایدن: حمله عظیم طیارات بدون سرنشین و موشکی ایران به اسرائیل ویرانگر بود

کابل- ایرنا- رئیس جمهور امریکا گفت: حمله عظیم طیارات بدون سرنشین و موشکی ایران به رژیم اسرائیل، حمله‌ای ویرانگر بود و من از اردوی امریکا به خاطر کمک به تل آویو برای دفاع در مقابل این حمله قدردانی می‌کنم.

به گزارش خبرگزاری ایرنا؛ جو بایدن رئیس جمهور امریکا که روز روز شنبه 5 جوزا به وقت محلی در آکادمی نظامی ایالات متحده در وست پوینت ایالت نیویورک صحبت می‌کرد گفت: حمله عظیم طیارات بدون سرنشین و موشکی ایران به اسرائیل ویرانگر بود.

بایدن افزود: در طول تاریخ ایالات متحده هیچ دوره‌ای وجود نداشته است که مانند دوره کنونی از نیروهای نظامی خود بخواهیم به طور همزمان در نقاط مختلف دنیا، از حمایت از دفاع اوکراین گرفته تا تسهیل کمک‌های بشردوستانه به غزه و دفاع از اسرائیل در برابر حملات ایران، ماموریت‌های متفاوتی را انجام دهند.

رئیس جمهور امریکا اظهار داشت: هم اکنون هیچ سرباز امریکایی در حال جنگ در اوکراین نیست و من مصمم هستم که این وضعیت را حفظ کنم اما ما محکم در کنار اوکراین ایستاده‌ایم و در کنار آنها خواهیم بود.

رئیس جمهور امریکا همچنین بدون اشاره به حملات وحشیانه اردوی رژیم صهیونیستی به فلسطینیان نوار غزه، از نقش  اردوی امریکا در ارسال مواد غذایی از طریق آسمان برای فلسطینیان تقدیر کرد.

بایدن در ادامه به نقش نیروهای نظامی امریکا در دفع حملات طیارات بدون سر نشین و موشکی ایران به رژیم صهیونیستی که در پاسخ به تجاوزگری این رژیم علیه قنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه انجام شد، اشاره کرد و گفت: حمله عظیم طیارات بدون سرنشین و موشکی ایران به اسرائیل، حمله‌ای ویرانگر بود و من از اردوی امریکا به خاطر واکنش سریع و کمک به تل آویو برای دفاع در مقابل این حمله قدردانی می‌کنم.

وی ادامه داد: ما در مواجهه با این حمله بی‌سابقه اخیر ایران، شرکا و حتی کشورهای عرب را هم گرد هم آوردیم تا این حمله عظیم را دفع کنیم.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شنبه شب 25 حمل، با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داده بود.

در اطلاعیه سپاه آمده بود: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش قنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مشاوران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و طیارات بدون سرنشین مورد هدف قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد بود اقدام نظامی ایران بر اساس بند 51 منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .