AP ۱۴۰۳ غبرگولی ۳ ۱۸:۴۰
Journalist ID: 5624
News ID: 85487167
T T
۰ Persons

Tags

سومین نشست دوحه بدون حضور نماینده امارت اسلامی نتیجه نخواهد داد

کابل- ایرنا- معاون وزارت امور خارجه قطر، گفت: سومین نشست دوحه بدون حضور نماینده امارت اسلامی افغانستان نتیجه نخواهد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ محمد بن عبدالعزیز الخلیفی معاون وزیر امور خارجه قطر امروز پنجشنبه 3 جوزا، با ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی دولت سرپرست افغانستان در کابل دیدار کرد.
معاون اقتصادی دولت سرپرست از همکاری قطر با افغانستان در زمینه‌های گوناگون سپاسگزاری نموده گفت: این روابط هر چه بیشتر گسترش و تقویت یابد.

ملا برادر افزود: درحال حاضر فرصت‌های سرمایه گذاری در افغانستان وجود دارد و سرمایه‌گذاران قطری می‌توانند در اینجا در بخش‌های مختلف سرمایه گذاری نمایند.

به گفته‌ی معاون اقتصادی، امارت اسلامی تسهیلات لازم را برای سرمایه‌گذاران خارجی مهیا و به طور کامل از آنها حمایت می کند.

ملا برادر تاکید کرد: امارت اسلامی خواستار روابط گسترده سیاسی-اقتصادی با همه کشور ها است و با اتخاذ این سیاست به تعامل دوجانبه رو آورده است.

وی افزود: بدون نماینده امارت اسلامی کنفرانس بین‌المللی در مورد افغانستان به هیچ نتیجه ای نمی‌رسد. بنابراین لازم است در این گونه جلسات به موقف امارت اسلامی احترام گذاشته شود.

معاون وزیر امور خارجه قطر هم دراین دیدار گفت: آنها سرمایه گذاران این کشوررا به سرمایه‌گذاری در افغانستان تشویق خواهند کرد و به همین منظور سرمایه گذاران قطری در آینده نزدیک به کابل خواهند آمد.

محمد بن عبدالعزیز الخلیفی افزود: آنها با خطوط هوایی بین‌المللی قطر از نزدیک کار می کند تا طبق یک میکانیزم منظم پروازهای خویش را به افغانستان آغاز و تقویت روابط تجارتی میان دو کشور افزایش دهند.

وی خواستار شرکت نماینده امارت اسلامی در سومین نشست نمایندگان ویژه کشور‌ها در مورد افغانستان در دوحه شد و افزود: قطرعلاقه‌مند است که در حضور داشت نماینده امارت اسلامی سومین نشست دوحه به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

معاون وزارت امور خارجه قطر گفت: بدون نماینده امارت اسلامی چنین جلساتی بی نتیجه بوده و در این زمینه موضع خود را به سازمان ملل متحد روشن نموده است.

به گزارش ایرنا، قرار است سومین نشست دوحه با حضور نمایندگان ویژه کشور‌ها در امور افغانستان به تاریخ 10 سرطان برگزار شود.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .