AP ۱۴۰۲ زمری ۲۱ ۲۱:۴۳
Journalist ID: 5495
News ID: 85196896
T T
۰ Persons

Tags

امنیت جانی و مالی تاجران از دستاوردهای مهم حکومت است

کابل- ایرنا- معاون اقتصادی دولت سرپرست در جریان سفرش به ترکیه گفته که با روی‌کار آمدن امارت اسلامي تاجران در فضای امن و مطمئن کار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ دفتر رسانه‌ای عبدالغني ملا برادر امروز (شنبه ۲۱ اسد) در اعلامیه‌ای از دیدار معاون اقتصادی با سرمایه گذاران افغان مقیم ترکیه خبر داده است.

ملا برادر گفته که در مدت ۲۰ سال گذشته امنیت جانی و مالی افغان‌ها به خصوص تاجران ملی و سرمایه‌گذاران محفوظ نبود.

وی در ادامه تاکید کرد که با روی‌کار آمدن امارت اسلامی تاجران در فضای امنی تجارت می‌کنند.

معاون اقتصادی دولت سرپرست در ادامه گفت: با ایجاد نظام واحد مرکزی در افغانستان زمینه سرمایه گذاری نه تنها برای افغان‌ها بلکه برای خارجی‌ها نیز فراهم شده است. مثال بارز آن به دست آوردن قرارداد و سرمایه گذاری معدن غوریان هرات توسط افغان‌ها با مشارکت سرمایه گذاران اروپایی و آسیایی می باشد.

ملا برادر خاطرنشان کرد: در بخش استخراج معادن به سرمایه‌گذاران داخلی اولویت داده شده است و همچنان بنا بر هدایت رهبر امارت امور ایجاد بورد مشورتی اقتصادی جریان دارد، که نماینده گان تجاران و سرمایه‌گذاران نیز در آن حضور دارند.

معاون اقتصادی دولت سرپرست گفت: افغانستان مبرا از تعصبات قومی، زبانی و سمتی خانه مشترک همه افغان‌ها است و همه ما مسوولیت آبادی آن را داریم.

وی خطاب به سرمایه‌گذاران افغان مقیم ترکیه افزوده که من از سرمایه‌گذاران افغان مقیم ترکیه سوال می‌کنم که دیگر انتظار کدام نوع شرایط و زمینه‌سازی را در خانه خود دارید!؟

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .