کابل- ایرنا- سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری دولت سرپرست افغانستان بر حفاظت و توسعه جنگلات در ولایت خوست تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ مولوی عطاءالله عمری سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، دولت سرپرست افغانستان سه‌شنبه‌ اول عقرب، در نشست با حضور بزرگان و مسئولان حکومتی ولایت خوست پیرامون حفاظت، احیا، توسعه و استفاده معقول از محصولات جنگلات صحبت کرد.

مولوی عطاالله عمری در سخنان خود به اهمیت حفاظت از جنگلات به عنوان یکی از سرمایه‌های طبیعی تأکید کرد و گفت: منفعت اصلی این جنگلات به شما مردم می‌رسد؛ از اکسیجن، هوای پاک، محیط زیبا و میوه آن بهره‌مند می‌شوید. برای حفاظت بهتر و توسعه این منابع، باید تلاش کنیم تا نسل‌های آینده از آن استفاده کرده و دعای خیر برای ما کنند.

وی خواستار همکاری مردم در جلوگیری از قطع و قاچاق چوب شد و از حاضران درخواست کرد تا نظرات خود را در خصوص‌ روش‌های مؤثر برای حفاظت از جنگلات ارائه دهند.

مولوی عبدالقیوم روحانی والی خوست نیز با تأکید بر اهمیت جنگلات و تعهد به همکاری کامل با مردم برای حفظ آن‌ها، از همه مسئولان محلی خواست که در این زمینه با جدیت عمل کنند.

پایان پیام/