کابل- ایرنا- وزارت آب و انرژی دولت سرپرست افغانستان از احتمال سرازیر شدن باران‌های شدید همراه با سیلاب در ۱۴ ولایت کشور طی سه روز آینده هشدار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ مسئولان وزارت آب و انرژی دولت سرپرست افغانستان امروز سه‌شنبه‌اول عقرب، در خبرنامه‌‌ای اعلام کردند که احتمال سرازیر شدن سیلاب و ازدیاد سطح آب دریا‌ها در بعضی از ساحات حوزه‌های دریایی کشور از تاریخ ۱ الی ۳ ماه عقرب وجود دارد.

خبرنامه افزود: بنا برتغیرات اقلیمی و بر اساس تحلیل‌های مقایسوی ارقام ستیشن‌های هایدرومتیورلوژیکی و همچنان با درنظرداشت پیشگویی اداره هواشناسی کشور و ارگان‌های معتبر بین‌المللی مبنی براحتمال ریزش باران نسبتا شدید همراه با سیلاب‌های آنی در حوزه دریایی (پنج آمو شمال و کابل) پیش بینی می‌گردد.

در خبرنامه آمده که به تاریخ اول الی سه عقرب احتمال سرازیر شدن سیلاب ناشی از بارندگی، و ذوبان برف با بلند شدن سطح آب در مسیر دریاهای بدخشان، تخار،بغلان، بامیان، سمنگان، بلخ، سرپل، پنجشیر، غوربند، کنر، لغمان، ننگرهار، کابل، لوگر و بعضی سیلبرهای مربوطه متصور است.

وزارت آب و انرژی از باشندگان پایین دست مناطق یاد‌‌شده خواسته که تا آگاهی کامل داشته و از نزدیک شدن در کنار دریاها هنگام سیلاب یا آبخیزی خودداری نمایند و همچنان از اهالی بالادست دریا‌ها نیز خواسته که هنگام جاری شدن سیلاب و یا بلند رفتن سطح آب دریاها به مناطق پایین دست خبر بدهند تا به خاطر جلوگیری از تلفات انسانی مردم با خبر باشند.

پایان پیام/