کابل-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی ولایت خراسان رضوی جمهوری اسلامی ایران از برگزاری هشتمین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران و نمایشگاه بین‌المللی صادرات به کشورهای آسیای میانه و افغانستان در مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا؛ حسن نوری‌زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی ولایت خراسان ایران امروز دوشنبه ۳۰ میزان در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این دو نمایشگاه بین‌المللی از فردا سه‌شنبه به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی مشهد دایر می‌شود و «رضا مسرور» دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه تجاری - صنعتی مهمان ویژه مراسم افتتاحیه خواهد بود.

وی افزود: بالاترین هیئت تجاری افغانستان به ظرفیت ۱۰۰ نفر از تجار و مسوولان اقتصادی این کشور در دو نمایشگاه مزبور حضور می‌یابند و قرار است مدیرعامل منطقه آزاد تجاری چابهار ظرفیت‌های این منطقه را به منظور جذب سرمایه‌‌گذاران افغانستانی به صورت ویژه ارایه دهد.

معاون والی ولایت خراسان رضوی بیان داشت: همچنین ۸۰ نفر از تجار و فعالان اقتصادی ترکمنستان، ۲۱ نفر از تجار و فعالان اقتصادی تاجیکستان و همچنین تجار کشورهای قرقیزستان، قزاقستان، روسیه و پاکستان و برخی دیگر از کشورهای آسیای میانه در این نمایشگاه حضور دارند و با ظرفیت های اقتصادی و صادراتی ایران به ویژه خراسان رضوی و همچنین ظرفیت‌های سرمایه گذاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور آشنا می‌شوند.

نوری‌زاده افزود: دو نمایشگاه مزبور که از فردا فعالیت خود را آغاز می‌کنند به لحاظ اهمیت بعد از تهران دومین نمایشگاه در این سطح هستند، لذا از اهمیت ویژه‌ای به لحاظ رسانه‌ای شدن و انعقاد تفاهم نامه برای گسترس همکاری‌ها برخوردار هستند.

پایان پیام/