کابل- ایرنا- معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ دولت سرپرست افغانستان، گفت: در ۲۰ سال‌‌گذشته به‌ کتاب‌خانه‌های‌عامه و هنرستان توجه صورت نگرفته بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ مسئولان وزارت اطلاعات و فرهنگ دولت سرپرست افغانستان، امروز دوشنبه ۳۰ میزان در خبرنامه‌ی از دیدار مولوی عتیق الله عزیزی معین فرهنگ و هنر این وزارت با روزا اوتونبایوا رئیس دفتر نمایندگی سیاسی سازمان ملل متحد یا یوناما و مسئولان اتحادیه اروپا، یونیسف و یونسکو در کابل خبر دادند.

مولوی عتیق‌الله عزیزی معین فرهنگ و هنر در مورد فعالیت‌های هنرستان و کتابخانه‌های عامه در افغانستان گفت: در بیست سال گذشته به کتابخانه‌های‌عامه و هنرستان توجه صورت نگرفته بود، کتابخانه‌عامه ۹۰ نمایندگی در تمام کشور دارد که روزانه به صدها تن خدمات ارائه می‌کند، اما این کفایت نمی‌کند.

عزیزی از رئیس یوناما خواست که در بخش ساخت ساختمان‌های کتابخانه‌های عامه در ولسوالی‌ها و ولایات، سیستم دیجیتال و کتابخانه‌های سیار با این وزارت همکاری نمایند.

روزا اوتونبایوا رئیس سیاسی سازمان ملل متحد یوناما گفت: سوادآموزی در افغانستان یک موضوع حیاتی و مهم است و به اساس معلومات ما ۵ میلیون کودکان در افغانستان به آموزش دسترسی ندارند. ما در افغانستان بر علاوه کمک‌های بشر دوستانه در بخش سوادآموزی، کتاب‌خانه‌های عامه و هنرستان همکاری کرده و یک کمپاین ملی کتابخوانی را راه‌اندازی می‌کنیم.

پایان پیام/