کابل- ایرنا- سرپرست وزارت صنعت و تجارت دولت سرپرست افغانستان، از کشور‌های منطقه خواست که برای رشد صادرات افغانستان تسهیلات لازم را فراهم نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ مسئولان وزارت صنعت و تجارت دولت سرپدست افغانستان، امروز دوشنبه ۳۰ میزان، در خبرنامه‌ی اعلام کردند که نمایشگاه محصولات و تولیدات افغانستان روز گذشته از سوی نورالدین عزیزی، سرپرست این وزارت و سریک ژومانگارین، معاون صدراعظم قزاقستان با حضور هیئت دولتی- سکتورخصوصی افغانستان و مقامات و اعضای سکتورخصوصی قزاقستان در شهر آلماتای آن کشور افتتاح گردید.

عزیزی در مراسم افتتاح این نمایشگاه از کشورهای منطقه خواست که برای رشد صادرات افغانستان و دسترسی آسان به تولیدات و محصولات با کیفیت افغانستان در منطقه حمایت و تسهیلات لازم را فراهم نمایند. 

وی با استقبال از این نمایشگاه، بیان داشت: راه‌اندازی چنین نمایشگاه‌ها به افزایش روابط تجارتی و سکتوری دو کشور تأثیر مثبت می‌گذارد.

معاون صدراعظم قزاقستان، افغانستان را شریک‌مهم تجارتی و جدای ناپذیر این کشور در آسیای جنوبی و مرکزی دانسته و تأکید کرد که قزاقستان علاقه‌مند به حفظ روابط تجارتی، اقتصادی، ترانسپورتی، لوژیستکی و انرژی با افغانستان است.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه محصولات و تولیدات افغانستان در سکتورهای مختلف در بیش از 70غرفه به مدت 3روز در شهر آلماتای کشور قزاقستان افتتاح شده است.

پایان پیام/