کابل- ایرنا- وزارت آب و انرژی دولت سرپرست افغانستان، از علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران ترکیه به سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های آب و انرژی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ مسئولان وزارت آب و انرژی دولت سرپرست افغانستان شنبه ۲۸ میزان، از دیدار ملا عبدالطیف منصور سرپرست این وزارت با شماری از علماء و تاجران کشور ترکیه در کابل خبر دادند.

بر اساس این خبرنامه طرفین در این دیدار، در مورد سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های آب و انرژی صحبت کردند.
منابع وزارت آب و انرژی افزودند علما و تجاران کشور ترکیه علاقه‌مندی خویش را به همکاری با امارت اسلامی افغانستان به ویژه در زمینه سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های آب و انرژی ابراز کردند.

آنها گفتند که در زمینه سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های آب و انرژی در افغانستان و همچنان در راستای آموزش تخنیکی انجنیران افغانی با این وزارت همکاری خواهند کرد.

سرپرست وزارت آب و انرژی در این دیدار تاکید نمود که با توجه به تغییرات اقلیمی و خشکسالی‌های پیاپی در این کشور، مدیریت آب و انکشاف انرژی از مهم‌ترین نیازهای مردم افغانستان می‌باشد.

منصور با اشاره به وضعیت کاهش منابع آب‌های زیرزمینی در شهر کابل مختصراً به برنامه‌های این وزارت اشاره نموده از تجاران ترکی دعوت نمودند که در پروژه‌های تامین آب شهر کابل از قبیل پروژه‌ای انتقال آب از پنجشیر به کابل، پروژه بند شاتوت للندر و دیگر پروژه‌های عام‌المنفعه آب و انرژی سرمایه‌گذاری نمایند.

پایان پیام/