کابل- ایرنا- معاون سیاسی دولت سرپرست افغانستان گفت: افغانستان در انزوا نیست و در سطح بین‌المللی کسی برخلاف افغانستان فیصله نادرست کرده نمی‌تواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ ارگ دولت سرپرست افغانستان، در خبرنامه‌ی از سخنرانی مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی دولت سرپرست در مراسم آغاز کار ساختمانی مرکز تجارتی رحمانی در شهر کابل خبر داد.

مولوی عبدالکبیر گفت: جای خرسندی است که پس از مبارزه بیست ساله، با شکست اشغال در افغانستان و حاکمیت نظام سچهٔ اسلامی، امارت اسلامی در میدان اقتصادی و سیاسی به جلو در حرکت است.

وي افزود: هر روز مژده آبادی در کشور شنیده می‌شود زمان آن فرا رسیده تا سرمایه‌گذاران و ملت به گونه مشترک برای آبادی و رفاه کشور آستین بالا بزنند. امارت اسلامی فرمایشات هیچ کسی را قبول ندارد و نه از کسی خواهشات دارد، بلکه می‌خواهد افغانستان را با امکانات دست داشته، آباد سازد.

معاون سیاسی بیان داشت: امارت اسلامی از تمامی‌سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند و برای آنان زمینه خوب سرمایه‌گذاری را فراهم کرده است.

مولوی عبدالکبیر با اشاره به موفقیت امارت اسلامی در میدان سیاست، افزود: افغانستان در انزوا نیست و اکنون ۴۰ نمایندگی سیاسی در جهان دارد. 

این مقام دولت سرپرست گفت: سیاست خارجی امارت اسلامی آن قدر قوی شده است که در سطح بین المللی کسی برخلاف افغانستان فیصله نادرست کرده نمی‌تواند. امارت اسلامی در تعامل با جهان به هیچ‌گونه مانع و تاخیر مواجه نمی‌باشد.

وی تاکید کرد: هیچ کسی نگرانی نداشته باشد که از خاک افغانستان برایش تهدید ایجاد می گردد و به اساس احترام متقابل، خواستار مناسبات خوب با همه می‌باشیم.

معاون سیاسی دولت سرپرست از تمام سرمایه‌گذاران خواست که به‌خاطر فراهم کردن زمینه‌های کاریابی برای افغان‌ها، در افغانستان سرمایه گذاری نمایند و در راستای فراهم کردن سهولت های لازم برای سرمایه گذاران و پروژه داران از سوی شاروالی کابل و تمام ادارات مربوطه، با اطمینان تأکید ورزید.

به گزارش ایرنا، مرکز تجارتی رحمانی در ساحه میرویس مینه به هزینه ۱۵ میلیون دالر در ۱۶ طبقه با داشتن تمام امکانات عصری به گونه معیاری اعمار می‌شود. در اعمار این مرکز تجارتی هم اکنون برای ۵۰۰ تن زمینه کار فراهم شده و با تکمیل شدن آن هزاران شهروند مصروف کار خواهند شد.

پایان پیام/