کابل- ایرنا- سرپرست وزارت زراعت، آب‌یاری و مالداری دولت سرپرست افغانستان گفت: در سه‌سال گذشته محصولات زراعتی افغانستان افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ مولوی عطاءالله عمری سرپرست زراعت،آبیاری و مالداری دولت سرپرست افغانستان که در سی‌ویکمین نمایشگاه محصولات زراعتی در کابل صحبت می‌کرد، گفت: این نمایشگاه زمینه خوبی را برای دریافت محصولات زراعتی دلخواه برای تاجران و همچنان فرصتی جهت فروش محصولات زراعتی دهقانان و مالداران را فراهم ساخته است.

وی افزود: با آمدن امارت اسلامی به همه بخش‌ها توجه صورت گرفته و به زراعت و مالداری نیز توجه صورت می‌گیرد تا مردم ما به امنیت غذایی دست یابند و الحمدلله نظر به این توجه در همین سه سال محصولات زراعتی در حال افزایش است.

عمری بیان داشت: فضل خداوند است که ملک ما یک ملک زراعتی است و کو‌ها، دشتها و همه بخش‌های آن اقلام زراعتی را تولید می‌کند و نظر به امکاناتی که وجود دارد افغانستان باید در زراعت اول می‌بود.

وی اظهار داشت: محصولات زراعتی افغانستان دارای ذائقه طبیعی می‌باشد که در هیچ جای جهان این محصولات پیدا نمی‌شود و از تاجران می‌خواهم که برای این محصولات با ارزش زراعتی بازار پیدا کنند.

پایان پیام/