کابل_ایرنا_ سرپرست وزارت زراعت در دیدار با هیئت ایرانی، ضمن قدردانی از همکاری‌های ایران، از آمادگی کابل برای گسترش همکاری در تمامی زمینه‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل، مولوی عطاءالله عمری وزیر زراعت، آبیاری و مالداری دولت سرپرست افغانستان امروز ۱۶ میزان به همراه مولوی صدراعظم عثمانی، معین زراعت و مالداری در کابل با هیئتی از دولت جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، مقامات دو کشور در زمینه تقویت همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های زراعت و مالداری تبادل نظر کردند.

هیئت ایرانی به رهبری محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان، و با حضور علیرضا مرحمتی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، داود شهرکی، معاون هماهنگی اقتصادی، منصور بیجار، معاون عمرانی استاندار، محمد سرگزی و فرهاد شهرکی، نمایندگان مجلس ایران، و غلامرضا نجاری، معاون سفارت ایران در کابل، شرکت داشتند.

علیرضا دهمرده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مشاوران وزارت زراعت ایران نیز در این نشست حضور داشتند.

در این دیدار، طرفین بر توسعه همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های زراعت، مالداری، صادرات و واردات محصولات خوراکی، آموزش کارمندان وزارت زراعت افغانستان، و سرمایه‌گذاری‌های مشترک تأکید کردند.

مولوی عطاءالله عمری ضمن خوشامدگویی به هیئت ایرانی، از پیشرفت‌های ایران در بخش‌های زراعت و مالداری یاد کرد و ابراز امیدواری نمود که افغانستان بتواند از تجربیات و دستاوردهای علمی و فنی ایران بهره‌مند شود.

وی همچنین بر لزوم برداشتن گام‌های عملی در آینده برای تحقق این همکاری‌ها تأکید کرد.

هیئت ایرانی نیز هدف از سفر خود به افغانستان را تقویت همکاری‌های متقابل در بخش‌های مختلف زراعت و مالداری، ارائه بورسیه‌های تحصیلی برای محصلان افغان و افزایش صادرات و واردات محصولات اعلام کرد.

آنان همچنین به دستاوردهای ایران در زمینه‌های ماهی‌پروری، زراعت، باغداری، ایجاد لابراتوارهای پیشرفته و فارم‌های تحقیقاتی اشاره کرده و آمادگی خود را برای همکاری در این زمینه‌ها ابراز داشتند.

در پایان، وزیر زراعت افغانستان از همکاری‌های پیشین ایران قدردانی کرد و بر آمادگی کشورش برای گسترش همکاری‌ها در تمامی زمینه‌ها تأکید نمود.

پایان پیام/