کابل- ایرنا- معین وزارت اطلاعات و فرهنگ دولت سرپرست افغانستان در مراسم اختتامیه فلم کوتاه «دید نو»، گفت: وزارت اطلاعات و فرهنگ از هر نوع فلم و مستندات که با منافع ملی، ارزش‌های فرهنگی و اصل شریعت در تضاد نباشند، حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ مراسم اختتامیه‌‌ سومین جشنواره فلم‌های کوتاه «دید‌ِ نو» بعدازظهر امروز یکشنبه ۱۵ میزان با حضور مقامات دولت سرپرست افغانستان، هنرمندان داخلی و خارجی، اساتید دانشگاه‌ و صدها تن از باشندگان شهر کابل در دانشگاه کابل برگزار شد.

فیض‌الله جوهری رئیس افغان فلم در این مراسم گفت: ۱۵۰ تن از هنرمندان و فلم‌سازان کشور به مدت ۴۵ روز این جشنواره شرکت کرده بودند که در بخش‌های دستاوردهای حکومتی، مستندات عام، غزه و فیلم‌های داستانی، فلم کوتاه ساختند.

جوهری تصریح کرد: در این جشنواره ۱۵۰ فلم‌ساز در ۴چهار بخش یاد شده باهم به رقابت پرداختند.

به گفته‌ جوهری محتوای این جشنواره شامل موضوعات آموزشی، فرهنگی و ملی می‌‌باشد که بیشتر به هدف رضای الله و نشر معارف دینی و اسلامی از طریق رسانه‌ها، رسانه‌های انترنتی و تکنولوژی راه‌اندازی شده است‌.

وی تاکید کرد که تمامی کارهای هنری باید افغانستان‌شمول و به دور از هرگونه تبعیض و تعصب باشد و از طریق فلم‌ها باید واقعیت‌های کشور نشر شود.
مسئولان وزارت اطلاعات و فرهنگ هم همکاری خویش را در بخش اصلاحی و مشوره‌دهی با هنرمندان  اعلام کردند.

مولوی عتیق الله عزیزی؛ معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ دولت سرپرست در این مراسم گفت: وزارت اطلاعات و فرهنگ از نویسندگان، هنرمندان و خبرنگارانی که به تعصبات قومی و سمتی دامن نمی‌زنند و در جهت اصلاح جامعه تلاش می‌کنند حمایت می‌کند و همچنین برگزاری چنین جشنواره‌ها را ستایش می‌کند.

وی افزود: وزارت اطلاعات و فرهنگ از هر فلم، مستند و سایر تولیدات دیداری و شنیداری که با منافع ملی و ارزش‌های فرهنگی افغانستان و اصول شریعت اسلامی در تضاد نباشد، حمایت می‌کند.

عزیزی بر آمیخته شدن ایمان، علم و هنر، فلسفه تمدن اسلامی تاکید کرد و بیان داشت: از ابزار هنر و رسانه باید دربخش ترویج ارزش‌های دینی، عزت و جهاد مقدس مردم افغانستان علیه امریکا استفاده شود.

جعفر دهقان هنرمند مطرح جمهوری اسلامی ایران و داور این جشنواره، گفت: خوشحالم که در کشور دوست و همسایه در این جشنواره شرکت می‌کنم. 

وی در ادامه بیان داشت: من در افغانستان غیر از صفا و صمیمت چیز ندیدم برای کشور‌تان پیروزی و سربلندی آروز دارم.

پایان پیام/