کابل- ایرنا- معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ دولت سرپرست افغانستان گفت: وزارت اطلاعات و فرهنگ متعهد رسیدگی به مشکلات خبرنگاران و رسانه‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ مولوی مهاجر فراهی معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ دولت سرپرست افغانستان شنبه‌شب۷ میزان، گفت: امارت اسلامی افغانستان از رسانه‌ها می‌خواهد تا مطابق ارزش‌های اسلامی، مذهبی و فرهنگی فعالیت کنند.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۳۷۰رسانه‌ صوتی و تصویری تحت چتر امارت اسلامی فعالیت می‌کنند و این نظام متعهد به پیشرفت رسانه‌ها و حل مشکلات آنان است.

به گفته‌ فراهی، هیچ حکومتی در جهان به رسانه‌‌های خودی اجازه نمی‌‌دهد علیه حکومت‌اش نشرات داشته باشند، بنابر این امارت اسلامی نیز از رسانه‌‌ها می‌‌خواهد که سیاست‌‌های نشراتی خود را مطابق سیاست‌‌ امارت اسلامی افغانستان تنظیم کنند. 

مولوی مهاجر فراهی، تاکید کرد که سخنگویان نهادهای مرکز و ولایات باید اطلاعات خود را به موقع با خبرنگاران شریک کنند، زیرا رسانه‌‌ها پل ارتباطی بین مردم و حکومت‌اند. 

وی همچنین افزود: وزارت اطلاعات و فرهنگ متعهد رسیدگی به مشکلات خبرنگاران و رسانه‌‌ها است و به این منظور صندوق مالی برای خبرنگاران ایجاد شده است که به خبرنگارانی که واقعاً با مشکلات مواجه هستند، از این صندوق کمک مالی خواهد شد.

پایان پیام/