کابل- ایرنا- شماری از اساتید دانشگاه‌های کشور با رئیس دفتر رئیسالوزرای دولت سرپرست دیدار کرده و گفتند که تغییر نظام‌ها نباید باعث فرار مغز‌ها و افراد متخصص از کشور شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ ارگ دولت سرپرست افغانستان امروز دوشنبه‌ ۲ میزان، در خبرنامه‌ی اعلام کردند که ملا عبدالواسع رئیس عمومی دفتر ریاست الوزرای دولت سرپرست افغانستان با استادان شماری از دانشگاه‌ها کشور دیدار کرده است. 

این استادان خواهان تقویت بیشتر ادارات امارتی شدند، گفتند که افغانستان خانه مشترک تمام افغان‌هاست و همه افغان‌ها مسئولیت دارند که در قبال پیشرفت و آبادی کشور تلاش کنند و ما استادان نیز آماده خدمت در این راستا می‌باشیم. 

آنان با تاکید بر اینکه مصونیت شغلی یک اصل است، خاطرنشان کردند که تغییر نظام‌ها نباید سبب فرار مغزها و افراد متخصص از کشور شود.

داکتر ملا عبدالواسع رئیس عمومی دفتر رئیس الوزراء نیز به در این دیدار اظهار داشت: شما تمام عمرتان را به‌خاطر تربیت و آموزش فرزندان کشور وقف کردید و از ارائه طرح‌ها و پیشنهادات‌تان ابراز امتنان می‌کنیم. 

وی افزود: افغانستان در بیشتر از چهار دهه در جنگ و نابسامانی به سر می‌برد و در جریان بیست سال گذشته مسئولین ادارۀ پیشین تنها به خاطر خوشحال نمودن خارجی‌ها و زر اندوزی تلاش نمودند.

داکتر ملا عبدالواسع گفت: دروازه امارت اسلامی به روی تمام اقشار مردم افغانستان باز است، مشکلات همه شنیده می‌شود و در زمینه حل آن در چوکات امکانات دست داشته توجه صورت می‌گیرد.

پایان پیام/