کابل- ایرنا- نماینده مقام معظم رهبری و منشی شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در سفری رسمی به مینسک گفت: در هیچ نقطه جهان، پیشرفتی برای امریکا نیست

به گزارش خبرگزاری ایرنا؛ علی اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و منشی شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران روز جمعه‌۲۳ سنبله با الکساندر ولفوویچ منشی شورای امنیت بلاروس دیدار کرد و بر تقویت روابط سیاسی، امنیتی و اقتصادی و توسعه همکاری ها در حوزه صنعت، معدن و تجارت تأکید کردند.

منشی شورای عالی امنیت ملی ایران در این دیدار با اشاره به نگاه مشترک دو کشور در زمینه لزوم چندجانبه گرایی در نظام بین الملل، بر تقویت همکاری‌ها در این زمینه تأکید کرد. 

احمدیان افزود: اینکه شرایط و نظم جهانی در حال تغییر است، یک واقعیت غیرقابل انکار است؛ ما بعد از انقلاب اسلامی به امریکایی‌ها و دیگران گفتیم که از تعامل برابر استقبال می‌کنیم، اما حتی ذره ای زور را تحمل نمی‌کنیم. 

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ایران در ادامه بر ضرورت همکاری کشورهای مستقل علیه سیاست‌های یکجانبه‌گرای غرب تأکید کرد و گفت:‌ هرچه همکاری بین‌ کشورهای بریکس افزایش یابد، زودتر به نظم گذشته «نه» گفته‌ایم و ابزارهای نظم گذشته را که مبتنی بر سه عامل ترور، تحریم و تنش‌ است، ناکارآمد خواهیم کرد. 

احمدیان بیان داشت: تحولات منطقه خاورمیانه را یادآور شد و گفت: آنها که می‌خواستند فلسطین را فراموش کنند را به فراموشی بسپارید. 

وی با اشاره به جنبش دانشجویان امریکایی در حمایت از فلسطین اظهار داشت: امروز می‌بینید که در داخل دانشگاه‌های امریکا علیه اسرائیل به نفع فلسطینی‌ها تظاهرات مستمر برقرار است. 

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: امروز رژیم صهیونیستی چه به جنگ ادامه دهد و چه صلح کند، شکست خورده است. 

وی با تأکید بر اینکه در هیچ نقطه جهان، پیشرفتی برای امریکا نیست، خاطرنشان کرد: در پیشرفت به سمت نظم جدید کشورهای مستقل تردید نکنیم. 

دبیر شورای امنیت بلاروس نیز در این دیدار با تأیید سخنان همتای ایرانی خود در زمینه جهان چندقطبی گفت: تهران و مینسک در این راستا دیدگاه یکسانی دارند و گام‌های محکمی را در این زمینه بر می‌دارند.

پایان پیام/