کابل- ایرنا- معاون سیاسی دولت سرپرست افغانستان از نماینده‌ی خاص سرمنشی عمومی سازمان ملل متحد خواست حقایق و پیشرفت‌های افغانستان را با شورای امنیت شریک سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ ارگ دولت سرپرست افغانستان شام امروز چهارشنبه‌۱۴‌سنبله، در خبرنامه‌ی از دیدار مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی با خانم روزا اوتنبایوا رئیس یوناما در کابل خبر داد.

رئیس یوناما در این دیدار مراتب تأثر و تسلیت خویش را به‌خاطر انفجار اخیر در کابل ابراز کرد. 

وی از موقف و تعهد امارت اسلامی در راستای مبارزه با مواد مخدر تقدیر نمود و افزود: یوناما تلاش می‌کند تا یک نشستی را به اشتراک بسیاری از کشورها و نهاد‌ها در خصوص کشت بدیل کوکنار و سایر مواد مخدر، تداوی معتادین و کمک به دهاقین برگزار کند که نمایندگان امارت اسلامی نیز در آن دعوت خواهند شد.

خانم اوتنبایوا بیان داشت: به کار زیاد نیاز است تا تأثیر تولید و کار و بار چند دهه مواد مخدر از بین برده شود و برای مردم بدیل کشت و کار مناسب فراهم گردد. 

وی در رابطه به چگونگی سفر و دیدارش از ولایات جنوبی افغانستان، به معاون سیاسی دولت سرپرست معلومات داد و گفت: گزارش سه ماهۀ یوناما در ارتباط به افغانستان را با اعضای شورای امنیت ملل متحد شریک می‌سازد.

مولوی عبدالکبیر گفت: امارت اسلامی به منظور مبارزۀ مؤثر علیه مواد مخدر کمیسیون عالی را ایجاد کرده که پس از نشست با ادارات امارتی مربوطه، با سایر نهادهای بین‌المللی به شمول یوناما نشست مشترک خواهد داشت.

معاون سیاسی دولت سرپرست افزود: امارت اسلامی در راستای مبارزه علیه مواد مخدر موقف روشن دارد و به کشت هیچ نوع گیاه مخدر و کار و بار آن اجازه نمی‌دهد.

مولوی عبدالکبیر خاطرنشان کرد که در بخش مبارزه علیه مواد مخدر کمک‌های نهادهای همکار و کشورها، مفید واقع شده می‌تواند.

معاون سیاسی دولت سرپرست از خانم اوتنبایوا خواست که یوناما حقایق و پیشرفت‌های اخیر افغانستان را با شورای امنیت شریک سازد.

پایان پیام/