کابل- ایرنا- وزیر امور خارجه ترکمنستان، گفت: کار عملی پروژه تاپی در خاک افغانستان به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ دفتر مطبوعاتی معاونیت اقتصادی دولت سرپرست افغانستان امروز جمعه۱۹ اسد، در خبرنامه‌ی اعلام کرد که ملا عبدالغنی برادر آخوند معاون اقتصادی دولت سرپرست از طریق ویدیو کنفرانس با وزیر امور خارجه ترکمنستان گفتگو نمود.

دو طرف بر علاوه بر همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و تجارتی دوجانبه، روی راهکارهای عملی نمودن پروژه تاپی در خاک افغانستان، توسعه استیشن راه آهن بندر تورغندی و ایجاد تسهیلات ترانزیتی و ترانسپورتی صحبت کردند.

ملا برادر گفت: امارت اسلامی و ترکمنستان روابط سیاسی و اقتصادی خوبی دارند و هر دو جانب باید برای توسعه بیشتر این روابط تلاش نمایند.

وی بیان داشت: افغانستان و ترکمنستان در زمینه‌های مختلف دارای منافع مشترک هستند که اکنون برای دستیابی به آنها زمینه خوبی فراهم شده است.

به گفته‌ی ملا برادر، امارت اسلامی افغانستان سیاست خارجی اقتصاد محور را تعقیب می‌کند که عمدتاً بر اتصال منطقه‌ای متمرکز است و برای رسیدن به این هدف نیازمند همکاری منطقه به ویژه ترکمنستان می‌باشد.  

وزیر امور خارجه ترکمنستان با اشاره به روابط دوستانه میان افغانستان و ترکمنستان گفت: کشورش آماده است تا به منظور گسترش روابط سیاسی و اقتصادی خود با افغانستان کار پروژه تاپی را در آینده نزدیک آغاز نماید.

وی افزود: کشورش پلان دارد تا در بخش برق و شبکه راه آهن در افغانستان سرمایه گذاری نماید. 

وزیر امور خارجه ترکمنستان ملا عبدالغنی برادر را جهت بازدید از ترکمنستان دعوت نمود تا در فرصت مناسب به این کشور سفر نماید.

پایان پیام/