کابل- ایرنا- رهبر انصارالله یمن در اظهاراتی به آخرین تحولات منطقه از جمله ترور شهید هنیه پرداخت و تاکید کرد که تاخیر در پاسخ از سوی محور مقاومت و ایران به رژیم صهیونیستی یک مساله کاملا تاکتیکی است به این جهت که پاسخ موثر باشد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا؛ «سیدعبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن، در اظهاراتی گفت: که از زمان جنایت ترور اسماعیل هنیه و فرمانده جهادی بزرگ فؤاد شکر، تحولات بر تمام منطقه تاثیر گذاشته است.

وی تأکید کرد: در جنایت‌های اخیر دشمن، رهبران امت و مردان مسلمانی هدف قرار گرفتند که نقش متمایزی در حمل پرچم جهاد و مقابله با دشمن اسلام داشتند. نبرد با دشمن صهیونیستی اکنون در اوج خود است. هدف دشمن بر هم زدن مقاومت و ثبات جنبش حماس و تاثیرگذاری بر تصمیم‌گیری این جنبش بود، درحالی که بعد از جنایت بزرگ همبستگی کامل در مقاومت اسلامی حماس به وجود آمد.

وی افزود: حماس به فعالیت و همبستگی خود ادامه داد و با جنایت دشمن، اختلافات، ضعف و یا تغییر موضع ایجاد نشد.گردان‌های القسام نیز بعد از جنایت ماموریت جهادی خود را به خوبی و تاثیرگذاری زیاد انجام داد.

سید الحوثی با اشاره به انتخاب السنوار به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی حماس، تاکید کرد: انتخاب فرمانده بزرگ یحیی السنوار که دوست و دشمن، صلابت، ثبات و مهارت او در فرماندهی را می‌شناسند، به تنهایی پیامی مهم برای دشمن اسرائیلی است. انتخاب السنوار تاکیدی روشن بر تداوم ثبات و جهاد است.

رهبر انصارالله یمن در بخش از سخنانش گفت: جبهه حزب الله به عملیات پشتیبانی خود با تاثیرات بالا و ضربات قوی و منحصر بفرد ادامه داد و بر این مساله تاکید کرد که پاسخ به ترور فواد شکر و تجاوز به ضایعه بیروت حتمی است.

تاخیر در پاسخ یک مسئله کاملاً تاکتیکی است

وی افزود: دشمن صهیونیستی بعد از تنش‌زایی خطرناک در وضعیت ترس و هراس شدید قرار گرفته است، زیرا مقامات جمهوری اسلامی ایران در بالاترین سطوح تاکید کردند که پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی حتمی است و اتفاقی که رخ داد به هیچ وجه قابل چشم پوشی نیست.

وی همچنین تاکید کرد: پاسخ به تجاوز رژیم اسرائیل به ذخایر انرژی در بندر الحدیده حتمی است و به یاری خداوند انجام خواهد شد.

سید عبدالملک الحوثی خاطرنشان کرد: تاخیر در پاسخ از سوی محور مقاومت در مقابل تنش آفرینی رژیم صهیونیستی یک مسئله کاملا تاکتیکی است و هدف این است که این پاسخ مؤثر باشد.

رهبر انصارالله یمن ادامه داد: دشمن صهیونیستی حتمی بودن پاسخ را می‌داند در مقابل آمادگی‌هایی با نظارت امریکا و همکاری غرب و برخی حکومت‌های عربی درحال انجام است. هیچ فشار و یا مسئله دیگری وجود ندارد که بتواند مانع این پاسخ شود. آمریکا، اروپا و برخی کشورهای عربی تلاش‌های فراوانی می‌کنند تا مانع این پاسخ شوند. تماس‌ها، پیام‌ها و واسطه‌ها در راستای قانع کردن جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه پاسخش ساده و غیر مؤثر باشد، متوقف نشده است. 

پایان پیام/