کابل- ایرنا- منابع خبری از طرح ۳ شکایت جدید علیه رژیم صهیونیستی در محکمه لاهه پیرامون جنایت‌های این رژیم در نوار غزه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا؛ رئیس دفتر شبکه المیادین در جینوا اعلام کرد که تیم حقوقی وکلای بین‌المللی شکایت مطرح شده علیه رژیم صهیونیستی در محکمه لاهه، ۳ شکایت جدید علیه اسرائیل درخصوص جنایت‌های اردوی این رژِیم در بخش صحت نوار غزه مطرح خواهد کرد.

تیم حقوقی وکلای بین‌المللی امروز راهی شهر لاهه هلند خواهد شد و این ۳ شکایت را ارئه خواهد داد.

این تیم حقوقی که متشکل از «ژیل دیورز» رئیس تیم و ۳ عضو دیگر به نام «عبدالمجید مراری»، «خالد الشولی» و «عیسی گولتسلار» است اقداماتی حقوقی انجام داده و ۳ شکایت درمورد جنایت‌های اردوی رژیم صهیونیستی در بخش بهداشت نوار غزه و تجاوزهای مکرر علیه کادر درمان در جریان جنگ علیه نوار غزه ارائه خواهند داد.

شکایت اول درمورد جنایت «اردوگاه النصیرات» در مرکز نوار غزه است که اردوی رژیم اشغالگر در تاریخ هشتم جون مرتکب شد و در نتیجه آن، ۲۷۴ نفر شهید و ۶۹۸ نفر دیگر زخمی شدند. جنایتی که رژیم صهیونیستی به بهانه آزادی ۴ اسیر نزد مقاومت به طور وحشیانه صدها غیرنظامی بی‌گناه را بمباران کرد.

شکایت دوم درخصوص جنایت ترور «عدنان البرش» رئیس بخش استخوان شفاخانه الشفاء در شهر غزه است که رژیم اشغالگر در جنوری سال میلادی جاری در زمان حضورش در شفاخانه العوده و کمک به داکتران دیگر او را بازداشت کرد و در نهایت باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد که این داکتر زیر شکنجه نیروهای اشغالگر به شهادت رسیده است.

شکایت سوم نیز درخصوص جنایت شکنجه «محمد ابوسلیمه»، رئیس شفاخانه الشفاء توسط نظامیان صهیونیست است. وی به مدت بیش از ۷ ماه بازداشت و تحت شکنجه شدید و رفتار توهین‌آمیز قرار گرفت زیرا نظامیان اردوی رژیم صهیونیستی از او خواسته بودند که در یک ویدیو بگوید که مقاومت فلسطین شفاخانه را به پادگان نظامی و اتاق‌های عملیات تبدیل کرده است اما این داکتر قبول نکرد که این کار را انجام دهد.

همچنین تیم حقوقی وکلای بین‌المللی قرار است با مسئولان بخش قربانیان در محکمه دیدار کند تا راه‌های جبران جنایت‌های رژیم صهیونیستی را بررسی کنند.

دوسیه رژیم صهیونیستی به خاطر جنایت در محکمه لاهه در جریان است و «کریم خان» دادستان قاضی القضات محکمه لاهه به تاریخ ۳۱ ماه ثور  سال جاری اعلام کرد که این محکمه به دنبال صدور حکم بازداشت برای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی است.

درپی شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به دیوان بین المللی دادگستری در شهر لاهه و ملحق شدن شمار دیگری از کشورها به این شکایت، هم اکنون پرونده دیگری در این دیوان علیه رژیم صهیونیستی درحال رسیدگی است.

پایان پیام/