کابل- ایرنا- سخنگوی اردوی رژیم صهیونیستی تایید کرد که حمله به تل آویو با طیاره بدون سرنشین «صماد۳» و از یمن صورت گرفته است.  

به گزارش خبرگزاری ایرنا، دانیل هاگاری سخنگوی اردوی رژیم صهیونیستی امروز جمعه ۲۹ سرطان چند ساعت پس از حمله‌ی طیاره بدون سرنشین نیروهای مسلح یمن به تل‌آویو افزود: ارزیابی‌های اردوی نشان می‌دهد که این طیاره بدون سرنشین از یمن شلیک شده است و از مسیر دریا خود را به تل‌آویو رسانده است.

وی اضافه کرد: سیستم دفاعی، امنیت ۱۰۰ درصدی را تامین نمی‌کنند و اردو در روزهای آینده تحقیقاتی را به منظور اصلاح سیستم کشف، هشدار و دفاع انجام می‌دهد. هاگاری گفت: حمله اسرائیل به یمن را بعید نمی‌دانم و ما تصمیماتی را به منظور حمله به کسانی که اسرائیل را تهدید می‌کنند، اتخاذ می‌کنیم.

وی برای کاستن از ناکامی اردوی در جلوگیری از حمله به تل آویو بیان کرد: همزمان با حمله طیاره بدون سرنشین به تل‌آویو، یک طیاره بدون سرنشین دیگر را که قصد ورود از شرق را داشت که آن را سرنگون کردیم.

به گزارش ایرنا، بامداد امروز جمعه یک طیاره بدون سرنشین وارد حریم هوایی تل‌آویو شد و یک ساختمان را در نزدیکی سفارت امریکا هدف قرار داد. نیروهای مسلح یمن با پذیرش مسئولیت این حمله اعلام کرد که تل‌آویو از این پس برای صهیونیست‌ها ناامن است.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که تل‌آویو (یافا) از این پس ناامن و هدف اصلی و در تیررس سلاح های این کشور است. در همین رابطه منابع خبری از هلاکت یک صهیونیست و زخمی شدن هفت نفر دیگر در این حمله خبر دادند.

پایان پیام/