ملا برادر: برنامه‌های مهم برای میکانیزه کردن زراعت روی دست داریم/ پروژه‌های معیشت بدیل خشخاش در حال تطبیق است

کابل- ایرنا- معاون اقتصادی دولت سرپرست افغانستان، گفت که امارت اسلامی برنامه‌های مهم برای مکانیزه کردن زراعت، مدیریت آب و معیاری نمودن سیستم‌های آبیاری را روی دست دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ ملا عبدالغنی برادر آخوند معاون اقتصادی دولت سرپرست افغانستان چهارشنبه ٢٥ میزان، سی و یکمین نمایشگاه خزانی محصولات زراعتی و مالداری را در فارم تحقیقاتی و آموزشی بادام باغ افتتاح کرد.

ملا برادر با اشاره به اقلیم زراعتی کشور گفت: افغانستان با داشتن زمین‌های حاصلخیز زراعتی، آب پاک و شرایط اقلیمی متنوع، ظرفیت‌های بالقوه زراعتی خوب و محصولات مختلف دارد.

وی افزود: با استقرار مجدد امارت اسلامی به سکتور زراعتی توجه زیاد شده، که بر اساس آن کشت خشخاش به صفر کاهش یافته و پروژه‌های مختلف معیشت بدیل در حال تطبیق است.

معاون اقتصادی دولت سرپرست بیان داشت: امارت اسلامی افغانستان جهت تقویت سکتور زراعت و مالداری کشور، تطبیق پالیسی‌های مناسب برای حمایت از تولیدات داخلی و جایگزینی واردات تلاش‌های مستمر دارد، برنامه‌های مهم برای میکانیزه کردن زراعت، مدیریت آب، معیاری نمودن سیستم های آبیاری و ارائه تسهیلات مهم برای دهاقین عملی می‌نماید تا تولیدات داخلی ما در داخل و خارج قابلیت رقابت را پیدا کند.

ملا برادر با اشاره به ارزش نمایشگاه امروزی گفت: ما نیاز داریم محصولات خود را به بازار های منطقه و جهانی برسانیم، در بازارهای جهانی هم برای محصولات ما تقاضای بیشتر وجود دارد، اما این کار زمانی مساعد خواهد شد که به کیفیت، بسته بندی، پروسس و ارزش‌های زنجیره‌یی محصولات زراعتی و مالداری توجه بیشتری صورت گیرد.

معاون اقتصادی دولت سرپرست اظهار داشت: امارت اسلامی از هرگونه سرمایه‌گذاری در راستای تقویت ارزش‌های زنجیره‌‌ای، پروسس و بسته بندی محصولات زراعتی و مالداری استقبال نموده و از همکاری همه جانبه در راستای ایجاد سهولت های لازم اطمینان می‌دهد.

به گزارش ایرنا؛ در  ۳۱‌مین نمایشگاه محصولات زراعتی و مالداری، محصولات مختلف زراعتی در۲۶۳ غرفه به نمایش گذاشته شده که چهار روز ادامه خواهد داشت.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .