AP ۱۴۰۳ تله ۱۴ ۱۳:۳۱
Journalist ID: 5624
News ID: 85618173
T T
۰ Persons

Tags

افتتاح پرورشگاه برای ١٠٠ تن از اطفال اناث در بدخشان

کابل- ایرنا- وزارت کار و امور اجتماعی دولت سرپرست افغانستان از افتتاح پرورشگاه برای ۱۰۰ تن از اطفال یتیم اناث در ولایت بدخشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ مسئولان وزارت کار و امور اجتماعی دولت سرپرست افغانستان امروز شنبه۱۴ میزان، در خبرنامه‌ی اعلام کردند که مولوی محمد زاهد معین امور کار این وزارت، در جریان سفر به ولایت بدخشان، پرورشگاهی را برای ١٠٠ تن از اطفال اناث یتیم و بی‌سرپرست بدخشانی افتتاح کرد.

معین امور کار وزارت کار و امور اجتماعی گفت: وزارت کار و امور اجتماعی به منظور حمایت و سرپرستی از اطفال یتیم و بی‌سرپرست پرورشگاه‌های خویش را در سرتاسر کشور فعال نموده، که هم اکنون حدود ده هزار طفل در آن نگهداری و تحت کفالت قرار دارند.

وی افزود: طبق سهمیه منظور شده برای ولایت بدخشان پرورشگاهی به ظرفیت سه صد تن طفل ذکور و اناث در نظر گرفته شده که بخش ذکور آن قبلاً فعال بوده و پرورشگاه اناث آن تازه به فعالیت آغاز نموده است.

مولوی محمدزاهد بیان داشت: برای این اطفال سایر سهولت‌های زندگی از جمله تعلیم، تربیه، خوراک و پوشاک و مرکز صحی مهیا شده که مصارف آن از بودجه وزارت کار و امور اجتماعی تأمین می‌شود.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .