AP ۱۴۰۳ تله ۴ ۰:۲۳
Journalist ID: 5624
News ID: 85606699
T T
۰ Persons

Tags

رئیس جمهور ایران کشتن زنان و کودکان را تحت نام تمدن، شرم‌آور خواند

کابل- ایرنا- رئیس‌جمهور، جمهوری اسلامی ایران گفت: کشتن زنان و کودکان و مردان و پیرمردان در غزه و لبنان تحت نام تمدن شرم‌آور است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا؛ مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور، جمهوری اسلامی ایران سه‌شنبه‌ ۳ میزان در نشست با نمایندگان ادیان الهی در نیویورک گفت: ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که به ما دروغ می‌گویند.

وی تصریح کرد: برخی‌ها در این دنیا از آزادی و انسانیت و حقوق بشر نام می‌برند، اما انسان‌ها را بمباران و نابودشان می‌کنند. آن‌وقت اگر در گوشه‌ای اتفاقی افتاد، زمین و زمان را به هم می‌ریزند که ای داد چرا نشسته‌اید؟ حقوق انسانی را در فلان مملکت نادیده گرفته‌اند. اما زن و کودک و پیر و جوان را نابود می‌کنید؛ از فاشیست ترین، نسل‌کُش ترین و جانی ترین انسان‌ها با قدرت دفاع می‌کنید و شرم هم نمی‌کنید. 

پزشکیان با طرح این سوال که آیا آنها حق دارند این کار را بکنند؟ آیا دنبال عدالتید؟، افزود: اگر انسان و بشریت دنبال حق و عدالت باشد، باید حق و عدالت برای همه انسان‌ها باشد.

وی با بیان اینکه کدام دین است که دنبال حق نیست؟ بیان داشت؛ کدام دین عدالت را نمی‌خواهد؟ کدام دین صداقت و راستی را نمی‌خواهد؟ اگر صداق و راستی و عدالت را پیاده کنید، دیگر اختلافی پیش نمی‌آید.

رئیس‌جمهور، جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تمام ادیان یک ریشه دارند و  همه در مقابل خداوند تسلیم هستند، اظهار داشت: در همه کتاب‌های آسمانی بر عدالت تاکید و گفته شده که حق، حکم‌فرما خواهد شد و ظلم و ستم برچیده می‌شود اما هر باوری منتظر یک منجی است که عدالت را در کره خاکی پیاده‌سازی کند. 

پزشکیان تاکید کرد: کره خاکی از ظلم و زور و ستم رنج می‌برد، چرا انسان باید حق دیگری را نادیده بگیرد و به حق دیگران تجاوز کند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .