AP ۱۴۰۳ وږی ۲۴ ۲۲:۴۱
Journalist ID: 5624
News ID: 85596490
T T
۰ Persons

Tags

ایران: گفتگو با امریکا باید بر اساس احترام متقابل باشد نه تهدید و فشار

کابل- ایرنا- وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، گفت: اگرچه ما همواره اهل گفتگو بوده‌ و هیچ وقت گفتگوهای سازنده برای رسیدن به درک مشترک نسبت به مسائل مورد اختلاف را ترک نکرده‌ایم اما گفتگو باید بر اساس احترام متقابل باشد نه تهدید و فشار.

 به گزارش خبرگزاری ایرنا؛ سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز شنبه ۲۴ سنبله، در پاسخ به سوالی در خصوص اعمال تحریم‌های جدید توسط غرب علیه ایران اظهار داشت: تعجب است که هنوز کشورهای غربی نمی‌دانند که تحریم یک ابزار شکست خورده است و از طریق تحریم‌ها قادر نیستند که منویات خودشان را به ایران تحمیل کنند.

وی افزود: هم در بحث هسته‌ای هم در بحث‌های دیگر این یک تجربه شکست خورده است. اینکه آنها هنوز به این تجربه شکست خورده امید دارند و بر این اساس اقدام می‌کنند به نظر من جای تعجب دارد.

عراقچی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با قوت به مسیر خودش ادامه می‌دهد اگرچه ما همواره اهل گفتگو بوده‌ایم و هیچ وقت گفتگوهای سازنده برای رسیدن به درک مشترک نسبت به مسائل مورد اختلاف را ترک نکرده‌ایم اما گفتگو باید بر اساس احترام متقابل باشد نه تهدید و فشار.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: تحریم‌ها ابزار فشار و ابزار تقابل هستند نه ابزار همکاری و این ابزار شکست خورده است که در عمل نتوانسته کارایی داشته باشد.

وی تصریح کرد: کشورهایی که یک روزی ما را برای سیم خاردار هم تحریم می‌کردند حالا به جایی رسیده‌اند که خودشان ادعا می‌کنند که ایران سلاح‌های پیشرفته صادر می‌کند و می‌فروشد؛ این نتیجه تحریم‌ها بوده است. اینکه هنوز به دنبال این تجربه شکست خورده هستند واقعا جای تعجب دارد و من توصیه می‌کنم مسیر خودشان رو عوض کنند.

به گزارش ایرنا، وزارت خزانه داری امریکا در تداوم سیاست تشدید تحریم های ضد ایرانی، ۲۰ فرد، نهاد و کشتی در ایران و روسیه شامل شرکت هواپیمایی «ایران ایر» را به بهانه ادعای ارسال موشک از سوی تهران به مسکو برای بکارگیری در جنگ علیه اوکراین تحریم کرد.

در کنار اقدام اخیر امریکا، آلمان، انگلیس و فرانسه نیز در بیانیه‌ای غیر سازنده و نامتعارف ضمن اتهام آفرینی علیه ایران با بهانه واهی ارسال موشک از سوی ایران به روسیه برای بکارگیری در جنگ اوکراین به لغو قراردادهای دوجانبه ارائه خدمات هوایی با جمهوری اسلامی ایران و تحریم ایران‌ایر به بهانه ادعای دخالت در مناقشه اوکراین اشاره کردند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .