AP ۱۴۰۳ وږی ۲۴ ۲۲:۱۸
Journalist ID: 5624
News ID: 85596488
T T
۰ Persons

Tags

آماده‌سازی صدها صفحه مستندات افریقای جنوبی علیه نسل‌کشی رژیم اسرائیل در غزه

کابل- ایرنا- رئیس جمهور افریقای جنوبی اعلام کرد که کشورش ماه آینده میلادی مجلدی شامل صدها صفحه حاوی حقایق و اسنادی از نسل کشی رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان را در محکمه لاهه ارائه خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا؛ «سیریل رامافوسا» رئیس جمهور افریقای جنوبی امروز شنبه‌۲۴ سنبله در پاسخ به سوالی درباره پرونده شکایت افریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی درخصوص نسل کشی این رژیم علیه فلسطینیان در جمع خبرنگاران افزود: لفریقای جنوبی در ماه آینده میلادی مجلدی شامل صدها صفحه حاوی حقایق و مستندات را برای حمایت از پرونده شکایت از رژیم صهیونیستی به‌خاطر نسل کشی علیه فلسطینان که به محکمه ارائه شده، ارائه خواهد کرد.

وی گفت: در خصوص پیگیری این پرونده‌ها سرسخت هستیم و قرار است ماه آینده حقایق و شواهد خود را به محکمه لاهه ارائه کنیم. رامافوسا افزود: مقدمات ارائه این مجلد بزرگ که صدها صفحه را شامل می‌شود، در حال انجام است.

وی افزود: ما همچنان می‌گوئیم که نسل کشی [رژیم] اسرائیل علیه مردم فلسطین باید متوقف و آتش بس برقرار شود و متعاقب آن گروگان ها (اسیران صهیونیست در غزه) بازگردانده شوند.

پیشتر نیز دفتر ریاست جمهوری افریقای جنوبی در چهارشنبه هفته گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به پیگیری پرونده نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در محکمه لاهه تا صدور رای ادامه خواهد داد و ابراز امیدواری کرد که [رژیم] اسرائیل به دستورالعمل‌های موقت پایبند باشد.

دفتر ریاست جمهوری لفریقای جنوبی در این اطلاعیه افزوده بود که قصد داریم حقایق و شواهدی را به محکمه لاهه ارائه کنیم تا ثابت کنیم (رژیم) اسرائیل مرتکب نسل کشی در فلسطین شده است.

تارنمای آکسیوس پیش‌تر بر اساس مکاتبات وزارت خارجه رژیم صهیونیستی خبر داد که تل آویو مشغول لابی با کنگره امریکاست تا افریقای جنوبی را تحت فشار قرار دهد که از پیگیری دعوی خود در دیوان بین المللی دادگستری (ICJ) صرف نظر کند.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .