AP ۱۴۰۳ وږی ۲۳ ۱۲:۱۴
Journalist ID: 5624
News ID: 85595007
T T
۰ Persons

Tags

حمله تروریستی داعش به افراد ملکی در دایکندی/هجده نفر شهید و زخمی شدند

کابل- ایرنا- منابع مردمی از ولایت دایکندی می‌گویند ۱۸ تن از افراد ملکی توسط اشخاص ناشناس مسلح شهید و زخمی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در کابل؛ منابع مردم از ولایت دایکندی تأیید می‌کنند که ظهر پنجشنبه‌ ۲۲ سنبله ۱۸ تن از قریه«قرِودال» ولسوالی سنگتخت وبندر ولایت دایکندی، به‌خاطر استقبال از مسافرین شان که از زیارت عتبات برگشته بوده، در کوتل خم‌سفید«مرز بین دایکندی ‌وغور» می روند و از کوتل خم سفید تیرشده داخل خاک ولایت غور، در منطقه سری دره‌ای «پالوسنگ» چهار نفر مسلح، سوار بر دو موتر‌سایکل، این مستقبلین را به بهانه گرفتن عکس دسته جمعی لین ایستاد می‌کند.

علی‌اکبر جمشیدی وکیل مردم ولایت دایکندی در پارلمان حکومت پیشین افزود: این افراد دو نفر شان فلم و عکس می‌گیرد و دونفر دیگر آنها مستقبلین را تیرباران می‌کند. که در نتیجه ۱۴ نفر شهید و ۴ نفر زخمی می‌شود.

جمشیدی نوشت: من خودم در محل حادثه رفتم، جنازه‌ها را به طرف قریه‌شان فرستادیم. از جمله ۱۴ تن شهید ۱۳ نفر شان اهل دایکندی و از قریه‌ای قرودال است؛ یک نفر از ولایت غور است که به طرف ولسوالی سنگتخت و بندر در «مطب دندان» خود می‌آمد اتفاقی در همان وقت کشتار برابر شده او هم کشته می‌شود.

مسئولان محلی ولایت دایکندی و مقامات وزارت امور داخله دولت سرپرست افغانستان تا هنوز دراین‌باره ابراز نظر نکرده است.

به گزارش ایرنا، گروه تروریستی داعش، ناوقت شام گذشته مسئولیت این جنایت غیرانسانی را با انتشار بیانیه‌ای به عهده گرفته است.

پایان پیام/

۰ Persons

Your Comment

You are replying to: .